سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

دایی چگونه عمو و سپس بیگانه میشود.

این مدت خیلی ناراحت بودم. راستش داشتیم حساب و کتاب هیئت رو سر و سامون میدادیم که یه بابایی که از قول یکی از دوستام بهش دایی فلانی میگفتم؛ پاشو نه تنها از گلیم خودش درازتر کرده بود ،بلکه کلا گلیم ما رو هم برای پاهاش میخواست. اول فکر کردیم خوب شاید پاهاش درازن و به گلیم ما هم نیاز داره. بعدا متوجه شدیم نه بابا ایشون کلا علاقه عجیبی به گلیم دیگران داره تا دیگران رو بی گلیم کنه و بعدشم شاید بی پا و شایدم فقط قصدش یه کم اذیت کردنه. ابتدا توی  عظمت دریایی هیئت فوت میکرد. اما چیزی تکون نخورد .بعد یواش یواش تولید باد کرد.اینجا بود که دیدیم دایی بودن فلانی برای ما مایه تاسف و شرمه؛ خلاصه ما باز هم دیدیم ایشون مهمونه و روی حساب بزرگ بودنش کوتاه اومدیم. اما دیدیم سوار کشتی شده و داره سوراخ میکنه . عنقریب همه اعضای هیئت غرق بشیم.وزش بادش را با طوفانی جواب دادیم . اما فلانی کوتاه نمیومد. همه هیئت امناء جمع شدیم و خواستار پیاده شدن او از کشتی هیئت شدیم تا شاید اوضاع به سامان گردد. و از غرق شدن چون تایتانیک خلاصی یابیم.که البته این گونه هم شد. به قول علیرضا جلیلوند پسر ابراهیم مرحوم اله کرم ، اگه خونه هامون توی یه کوچه بودن هر روز دعوا داشتیم. اما دانایی ما باعث شد؛حماقتش را با حماقت جواب ندیم  . آنشب کذایی که برای آخرین بار دیدمش سنگهایمان را وا کندیم و همه گلیمهایمان را پس گرفتیم. اینجا بود که برایمان همچون غریبه شد ملبس به لباس انتقام.و گفته بودند فریازان را پر کنید عباس یکشنبه دزد است .درحالی که ما برای کلیه اجناس و کالاهایمان که سایر بچه های هیئت خریده بودند فاکتور داریم.و فاکتورها موجود است.وآن شخص دانا بعد از حساب و کتاب هیئت متوجه شد که خودش سر از حساب و کتاب در نمی آورد. چون حدود 230 هزار تومان(( به نفع شخص من جمع زده بود و اگر به حساب او عمل میکردیم من باید 230 هزار تومان به جیب میزدم.)) غافل از اینکه خدا ناظر همه اعمال ماست نه  آقای عموی بیگانه شده ((دایی اسبق ))

 خلاصه فلانی آنشب از دستمان ناراحت شد 7 ریشتر...

از آن شب به بعد با خودم در کلنجارم که: آیا کارمان درست بود یا خیر. یاد رفتارهایش مرا مجاب میکند که کارمان بغایت درست بوده است. اما پای عواطف و احساسات که پیش می آید خودم را سرزنش میکنم  8 ریشتر...

از آن شب به بعد،خیلی وقت ها زل می زدم به جایی. شاید یکی از بدترین هفته های زندگیم. نمی دونم. اما کلا عصبانی بودم.میگن انرژی خالی کردن راه های مختلفی داره. یکیش اینه که با یکی دعوا کنی. اگه زورت بهش نرسید می تونی با همکارات دعوا کنی اگه اونم نشد می تونی مقادیری ظرف بشکونی یا مثلا کتاباتو پرت کنی. می تونی بری کوه داد بزنی و… اما بعضی وقتا هم ادمیزاد از درد ناچاری میاد تو یه جمع فریاد میزنه.این اخری شده حکایت وبلاگ نویسی من. اینکه اینجا نوشتم و می نویسم هم دلیلش فقط خالی کردن این خشمه.  وبلاگ جای خوبیه که لااقل حرفت رو 4 تا تا آدم بشنوه. شاید باهات همدردی کنه. شایدم بهت راهکار نشون بده. من خوشحالم که این آدم ها وجود دارند برای اینکه بعضی وقتها فریاد های من رو تو این وبلاگ تحمل کنن.

راستی اگه راهکار مناسبی برای من درمورد این برخورد دو گانه دارید در قسمت نظرات بنویسید.

 

 بر دلم گرد ستم هاست خدایا مپسند 

که مکــــدر شود آییـــــــنه مهر آیـیـنم






تاریخ : چهارشنبه 88/10/30 | 12:30 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

فریازان خوبم سلام


 

 

نمیدونم اومدم چی بنویسم.فقط اومدم سری بهت بزنم.امیدوارم دارم مینویسم تو هم کمکم کنی و یه سوژه خوب بهم بدی.

از  هفته پیش شروع کردم درس خوندن آخه امتحانات پایان ترمم شروع شده باید خوب درس بخونم. خیلی خستم . دوتا امتحانم تموم شده و 4شنبه 30/10/88 امتحان مبانی برنامه ریزی دارم . دوتا امتحان قبلی رو مطمئنم بیست میشم .مدتیه اصلا تفریح ندارم. دلم واسه فریازان تنگ شده . یادش به خیر روزهای خوبی بود. چقدر خوش میگذشت. الان همه تنبل شدیم. البته خداییش من اونقدر مشغله دارم که فقط دلم می خواد دو روز تعطیلیم رو تو خونه تو آرامش باشم.  یادمه  اون وقتها اولین نفری که همه چیز رو از فریازان میشنید من بودم و جعفر یوسف گرجی . اما حالا .....


تو که میدونی من عاشقه فوتبالمو وشطرنج وشعر و موسیقی سنتی ... اونم افتخاری. . بیشتر از همه این رو دوست دارم که وقتی تو تهران هم هستم، گاه گاهی  با اونا زندگی کنم . پسرم ابوالفضل خیلی وروجکه. توی افکارش کارتون سیر میکنه . ساعتها با هم مرد عنکبوتی بازی میکنیم ، اونم تلفنی ،.واقعا وروجکه. همه ذهنم نیز در تهرون به همسرم و ابوالفضل پسرمه، چون واقعا دوسشون دارم یه دنیا....

خیلی وقته کلمات اون معنایی رو که برام داشتن ،ندارن، خیلی وقته فریازان اون گرمای قبلی رو برام نداره ، خیلی وقته که بدون اینکه بنویسم شعر می گم ، خیلی وقته که عوض شدم ، خیلی وقته که دنیام جاش رو به یه دنیای دیگه داده ،جیک جیک صبح فریازان با بوق ماشینها عوض شده.هرازگاهی با چندتا از فریازانیهای مقیم خودمون رو به  فریازان و خاطراتش میمالونیم و قولنج غربت رو میشکنیم، به خودم میگم حتما بزرگ شدم دیگه! ولی من که خیلی وقت پیش بزرگ شده بودم. چقدر دلم واسه شعر گفتن درباره فریازان تنگ شده. دیشب تو دانشکده روانشناسی راه رفتم و شعر گفتم مثل قدیما. با خدا حرف زدم و احساس کردم داره گوش میده. خدا رو شکر لا اقل اون هست که به حرفهای بنده هاش گوش بده.چقدر خودخواه شدیم.نمی دونم از کی ولی احساس می کنم خیلی وقته که ما آدمها فقط دوست داریم به صدای خودمون گوش بدیم.خودم به خودم  روحیه میدم. با ((خود من)) صحبت میکنم.بیچاره  ((خودم)) چقدربه من گوش میده.. راستش منم توقع زیادی ازش ندارم فقط میخوام قلبش همه آدمهارو توش جا بده. از خدا میخوام قدرت بخشش بهم بده.. ولی بعضیا این قدر به احساسات آدم گند میزنن که ...

خدایا میبخشم تو هم مارو ببخش

 






تاریخ : دوشنبه 88/10/28 | 8:10 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
 
کارد کرانچار مگه تیز نبود که گفتید:
دایی جان بفرما چاقوی تیزتر !
 
 
نتیجه نهایی

شاهین بوشهر 4 - 1 پرسپولیس تهران
پتروویچ 70
حق شناس 86
شکرون 19
کیانی 35
احمدپوری 66
سلیمانی 68
  90 ملامحمدطاهر
 





تاریخ : شنبه 88/10/26 | 8:0 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()


نماز آیات

نماز آیات امروز که از نمازهای واجب عینی در عصر حاضر میباشد را من و دیگر همکارانم،آقایان داود اسفندی و محمد جلوخانی، رضا اسماعیلی و سید قاسم مصطفوی در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران بجا آوردیم. نحوه ادای آن به اشکال زیر میباشد...

 

به چند صورت مى‏توان آن را بجا آورد:


صورت اول: بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و باز سر از رکوع بردارد و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود و سپس سر از رکوع بردارد و همین طور ادامه دهد تا یک رکعت پنج رکوعى که قبل از هر رکوعى حمد و سوره خوانده است انجام دهد، سپس به سجده رفته و دو سجده نماید و بعد براى رکعت دوم قیام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را بجا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد.
صورت دوم: بعد از نیت و تکبیرةالاحرام، حمد و یک آیه از سوره‏اى را قرائت کرده و رکوع کند، سپس سر از رکوع بردارد و آیه دیگرى از آن سوره را بخواند و به رکوع رود، و بعد سر از رکوع برداشته و آیه دیگرى از همان سوره را قرائت نماید و همین طور تا رکوع پنجم ادامه دهد تا سوره‏اى که پیش از هر رکوع، یک آیه از آن را قرائت کرده، قبل از رکوع آخر تمام شود. سپس رکوع پنجم را بجا آورد و به سجده رود، و پس از اتمام دو سجده، براى رکعت دوم قیام نماید و حمد و آیه‏اى از یک سوره را بخواند و به رکوع برود و همین طور مانند رکعت اول ادامه دهد تا تشهد بخواند و سلام دهد و چنانچه بخواهد براى هر رکوعى به یک آیه از سوره‏اى اکتفا کند، نباید سوره حمد را بیش از یک مرتبه در اول آن رکعت بخواند.
صورت سوم: یکى از رکعتها را به یکى از دو صورت و رکعت دیگر را به نحو دیگر بجا آورد.
صورت چهارم: سوره‏اى را که آیه‏اى از آن را در قیام پیش از رکوع اول خوانده، در قیام پیش از رکوع دوم یا سوم یا چهارم تکمیل نماید، که در این صورت واجب است بعد از سربرداشتن از رکوع، سوره حمد را در قیام بعدى اعاده نموده و یک سوره یا آیه‏اى از آن را اگر پیش از رکوع سوم یا چهارم است، قرائت کند، و در این صورت واجب است که آن سوره را تا قبل از رکوع پنجم به آخر برساند.

س 713: آیا وجوب نماز آیات اختصاص به کسانى دارد که در شهر وقوع حادثه هستند و یا شامل همه مکلفینى که از آن مطلع شده‏اند هر چند در آن شهر نباشندنیز مى‏شود؟

وجوب آن مختص کسانى است که در شهر وقوع حادثه هستند و کسى هم که در شهر متصل به شهرى که حادثه در آن رخ داده، به طورى که مانند یک شهر محسوب شوند، زندگى مى‏کند، حکم آنها را دارد.

منبع مطلب farsi.khamenei.ir/treatise-content?uid=3&tid=35







تاریخ : جمعه 88/10/25 | 11:35 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()


باخبر شدیم آقای حاجی ساری محمودوند در روز دوشنبه مورخ 21/10/88  در روستای فریازان ،به رحمت ایزدی پیوسته است. وبلاگ فریازان این مصیبت را به تمام فامیل و آشنایان این مرد شریف و بزرگوارتازه درگذشته تسلیت عرض نموده واز خداوند منان برای روح این مرحوم تازه درگذشته ،طلب مغفرت و آمرزش مینمائیم.

                                      روحش شاد و یادش گرامی باد.







تاریخ : چهارشنبه 88/10/23 | 11:47 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.