سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نام ایران در کدام رکوردهای گینس ثبت شده است؟

هر از چندگاهی متنی شامل آمار و لیستی از رکوردهای ایرانی ثبت شده در گینس در فضای مجازی منتشر می شود.
از بیشترین تولید پسته، خاویار، خانواده توت، زعفران، زرشک، میوه آلویی تا کهن ترین کشور دنیا.
از بالاترین دمای ثبت شده روی سطح زمین تا بیشترین تلفات انسانی در سرما و کولاک برفی
از بزرگترین واردکننده گندم تا بیشترین فرار مغزها
از بیشترین مصرف تریاک و هرویین تا بزرگترین منابع روی در جهان.
از بزرگترین سیستم بانکی اسلامی تا بیشترین آمار بیماران مبتلا به سرطان در جهان
این داستان اینقدر همه گیر شده است که علاوه بر پیج های فیس بوکی و وبلاگها حتی در خبرگزاری های ایرانی نیز کپی و پیست شده است. نمونه های زیر را ببینید:
پارسینه: 36 رکورد اختصاصی ایران در جهان چیست؟
کپی مطلب فوق در عصر ایران : 36 رکورد اختصاصی ایران در جهان؛ از خاویار تا سرطان!

اما کدامیک از این رکوردها  واقعاً در گینس ثیت شده اند؟

اخیرا سایت خبری دویچه وله در گزارشی به ذکر تمامی مواردی که در کتاب رکوردهای گینس نامی از ایران برده شده است پرداخته است.

برای اطمینان تصمیم گرفتیم تمام رکوردهایی که در آن نامی از ایران برده شده است را در سایت رسمی رکوردهای گینس جستجو کنیم. نتیجه این بود:

تنها در 27 رکورد از ایران نام برده شده است که بعضی از آنها اصلا متعلق به ایران یا ایرانی ها نیستند.

این 27 رکوردی که نام ایران در آنها ذکر شده است به این شرح هستند:


1- جوانترین برنده مسابقات بولینگ یک جوان 19 ساله فیلیپینی که رکوردش را در مسابقات 1957 تهران ثبت کرده است.

2- اولین تولید شراب: تاریخ تولید و مصرف اولین شراب را 6000 سال پیش از میلاد و در عراق امروزی می‌دانند، اما اولین بار در حفاری های 1968 در ایران سفال هایی کشف شده که برای شراب استفاده شده و تاریخ آن به 5000 سال پیش از میلاد می‌رسد. بایستی بدانید که اولین بار 3000 سال پیش مصریان روش تهیه شراب را مدون کردند.

3- عروسکی که بیشترین سفر را در دنیا کرده است یک خرس عروسکی بود که 637هزار کیلومتر در سراسر جهان سفر کرده و در این میان از ایران نیز گذشته است

4- پیچیده ترین کرم اینترنتی که برای حمله به تاسیسات هسته ای استفاده شده استاکس نت نام دارد که برای حمله به تاسیسات هسته ای بوشهر و نطنز ساخته شد.

5-بیشترین بازی همزمان شطرنج در دنیا اختصاص دارد به استاد بزرگ این عرصه احسان قائم مقامی که با 614 نفر همزمان بازی کرد که 97 درصد این افراد را برد.





6-مهدی حب درویش در شهر دبی امارات متحده عربی توانست در یک دقیقه 144 بار با توپ تنیس رکورد سرعتی روپایی را ثبت کند.



7-طولانی ترین سفر با ماشین سه چرخه توسط دو آلمانی به مسافت 37 هزار کیلومتر ثبت شده که از ایران نیز گذشته اند.


8-طولانی ترین سابقه داوری به مدت 27 سال مربوط به یک داور لبنانی است. او اظهار داشته که سخت ترین کار داوری اش مسابقه ایران و ترکیه در 1967 میان ایران و ترکیه بوده که 8 کارت زرد و دو کارت قرمز در پی داشته.


9-بزرگترین کشتی جهان یک نفت کش است که در میانه جنگ ایران و عراق آسیب دیده است.


10-بزرگترین جمعیت شرکت کننده در تشییع جنازه که در مراسم تدفین امام خمینی از سوی مسئولین ایرانی حدود 10 میلیون نفر اعلام شده است.




11-بزرگترین فوران چاه نفت در تاریخ مربوط به نشت چاه نفتی در نزدیکی شهر قم در سال 1335 است که سه ماه ادامه داشت. این فوران روزی 125هزار بشکه بود و ارتفاع آن به 52 متر می‌رسید.




12-کشوری که بیشترین میزان درامد ناخالص داخلی را صرف بودجه نظامی میکند عمان است که 11 درصد درآمد کشور را صرف خرید سلاح و آمادگی ارتش میکند و همسایه ایران است.


13-بزرگ‌ترین فرش دستباف دنیا ایرانی است که با پنج هزار و 634 متر مربع مساحت در مسجد شیخ زائد ابوظبی گسترانده شده است.




14-امپراطوری هخامنشیان به عنوان بزرگترین امپراطوری جهان از نظر جمعیت نام برده شده است. بیش از 49 میلیون نفر از 112 میلیون جمعیت جهان آن زمان در این امپراطوری زندگی می‌کردند.





15-بزرگترین کلکسیون کفش متعلق به یک هلندی با 2322 جفن کفش است. کفش مورد علاقه او از میان این همه کفش، پاپوش یک زن از عشایر حومه شیراز است که کفش های عروسی خود را با زینت های بیابانی به او بخشیده است.

16-بیشترین میزان اعدام نوجوانان مربوط به ایران است.

17-رکورد بالا بردن سنگین ترین وزنه جهان همچنان در اختیار حسین رضازاده از ایران است.




18-گرچه هلند سرزمین آسیاب های بادی نامیده می شود اما اولین آسیاب بادی در قرن هفتم در ایران استفاده شده است.

19-اولین توریست فضایی زن، انوشه انصاری یک زن امریکایی ایرانی تبار است.




20-یکی از دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا سفالی در منطقه بین النهرین کشف کرد که نشان می‌دهد 5000 سال پیش در آن منطقه که جزو ایران بوده اولین کوکتیل (مشروبات ترکیبی) ساخته شده است.

21- محمدحسین کبادی، شناگر اهل استان هرمزگان موفق شد در مدت 85 روز و طی‌ مسیر یک هزار و 100کیلومتر رکورد اولین و سریع‌ترین زمان برای شنا در خلیج فارس‌ را ثبت کند.





22- رضا پاک‌روان توانست با دوچرخه در مدت 13 روز از الجزایر به سودان سفر کرده و 1734 کیلومتر را در این زمان طی کند. نام او به عنوان سریعترین عبور از صحرا با دوچرخه ثبت شده است.



23-رکورد طولانی ترین نقاشی متعلق به کودکان همدانی با 4 کیلومتر از سیره پیامبر اسلام بود که سال 2011 توسط کودکان اریتره شکسته شد.



24-گرانترین خاویار جهان که گرانترین غذای جهان نیز به شمار می رود خاویار ایرانی ?#1575;لماس?است که به قیمت کیلویی 34 هزار دلار فروحته می‌شود و از ماهی های خاویاری دریای خزر بدست می آید.

25- کوچکترین گربه جهان یک گربه ایرانی-هیمالیایی است

26-اولین رمزنگاری به گفته هرودت توسط ایرانیان و با خالکوبی روی سر سربازان انجام میشده است.

27-بزرگترین جنگ دریایی دوران باستان میان ایران و یونان در سال 480 پیش از میلاد روی داده است.



نام علی دایی به گفته سایت دویچه وله به صورت افتحاری به عنوان بیشترین گل زده در بازی های رسمی ثبت شده. متاسفانه تاکنون موفق به یافتن این رکورد در سایت گینس نشده ایم.

برای اطمینان از اینکه شاید رکوردهای اعلام شده در شایعه به صورت دیگری در رکوردهای گینس ثبت شده اند کلمات کلیدی بعضی از آنها را امتحان کردیم؛
مثلا کلمه saffron را در سایت گینس جستجو کردیم تنها رکورد ثبت شده در گینس که کلمه زعفران را در خود دارد رکورد یک مرد است که بدنش را به رنگ زعفرانی با لکه های تیره تتو کرده است و نامی از ایران یا کشور دیگری به عنوان بزرگترین تولید کننده آن نیست.

در مورد پسته نیز ما نتیجه ای مربوط به ایران پیدا نکردیم .

در مورد بانک اسلامی هیچ رکوردی در گینس ثبت نشده است .

شما نیز می توانید به راحتی در این سایت انواع رکوردها را جستجو کنید.

البته ذکر این نکته ضروری است که ثبت رکورد گینس باید توسط افراد ذیصلاح درخواست شود و داوران با بررسی جوانب رای به ثبت گینس بدهند؛ لذا ممکن است موارد دیگری در ایران باشند که اولین/بزرگترین/بیشترین در دنیا باشند اما هنوز درخواست ثبت یا داوری آنها انجام نشده باشد.






تاریخ : دوشنبه 92/1/26 | 11:54 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
اگه نخونی 4 ساعت کلاس اقتصاد رو از دست میدی!!!!
روزی روزگاری در روستایی در هند حاج آقای پولداری به روستایی ها اعلام کرد که به ازای هر میمون20دلار به آنها پول خواهد داد.
روستایی ها هم که دیدند اطرافشان پر است از میمون، به جنگل رفتند و شروع به گرفتن میمونها کردند.
حاج آقا هم هزارها میمون به قیمت 20 دلار از آنها خرید، ولی با کم شدن تعداد میمونها روستاییها دست از تلاش کشیدند..
به همین خاطر حاج آقایزرنگ این بار پیشنهاد داد برای هر میمون به آنها 40 دلار خواهد پرداخت. با این شرایط روستایی ها فعالیتشان را از سر گرفتند.
پس از مدتی موجودی ها هم کمتر و کمتر شد، تا سرانجام روستاییان دست از کار کشیدند و برای کشاورزی سراغ کشتزار های خود رفتند...
این بار پیشنهاد به 45 دلار رسید و… در نتیجه تعداد میمونها آنقدر کم شد که به سختی می شد میمونی برای گرفتن پیدا کرد.
این بار حاج آقا ادعا کرد که به ازای خرید هر میمون 70 دلار خواهد داد، ولی چون برای کاری باید به شهر می رفت، کارها را به شاگردش محول کرد تا از طرف او میمون ها را بخرد. در نبود حاج آقا شاگرد به روستایی ها گفت: این همه میمون در قفس وجود دارد! من آنها را به 60 دلار به شما خواهم فروخت تا شما پس از بازگشت حاج آقا آنها را به 70 دلار به او بفروشید.. روستایی ها که وسوسه شده بودندپولهایشان را روی هم گذاشتند و تمام میمونها را خریدند.
البته از آن به بعد دیگر کسی نه حاج آقا را دید و نه شاگردش را.. و تنها روستایی ها ماندند و یک دنیا میمون ...

البته این داستان هیچ ربطی به داستان بانک مرکزی برای پیش فروش سکه طلا و این جور چیزها ندارد
باور کن....





تاریخ : جمعه 92/1/23 | 3:21 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
تیم ستاره سرخ فریازان قهرمان جام ولایت تویسرکان شد

دیدار پایانی سومین دوره از مسابقات فوتبال روستاییان تویسرکان جام ولایت  در روز چهارشنبه مورخ 92/1/14 با برتری تیم ستاره سرخ فریازان به پایان رسید.


تیم ستاره سرخ فریازان در آخرین دیدار خود در مسابقات جام ولایت ویژه نوروز که با حضور 14 تیم از روستاهای کندر، دو تیم انتظار و ستاره سرخ فریازان، مالیچه، کمانگران، باباکمال، کهنوش، حاجی‌آباد، قلی‌لاله سفلی، کریم‌آباد، کنجوران، محمود‌آباد، ولاشجرد و امیرآباد برگزار شد توانست با گل های حسن عبدالمالکی فرزند اسد مسلم ( دو گل ) و رضا محمودوند فرزند(تقی یوسف رضا) و حامد عبدالمالکی فرزند صادق اراز ( هر کدام یک گل) با اقتدار تیم کریم آباد را شکست داده و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

سومین دوره از مسابقات فوتبال روستاییان تویسرکان با نام جام ولایت با حضور 14 تیم در دو گروه پنج تیمی و یک گروه چهار تیمی در زمین خاکی مجموعه ورزشی شهید هرمزی از سوم فروردین ماه جاری آغاز شده بود.

لازم بذکر است از دو گروه پنج تیمی، 6 تیم و از گروه چهار تیمی دو تیم به مرحله یک هشتم صعود کردندو پس از برگزاری 4 بازی حذفی ، تیم های انتظار و ستاره سرخ  فریازان، کریم آباد و کندر به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند و در نهایت دیدار پایانی را دو تیم ستاره سرخ فریازان و کریم آباد برگزار کردند.

دیدار پایانی را رحمان راستین ، با کمک داورهای خود ؛ یاسر شمسعلی و فرشاد جلیلوند (فرزندرستم مولا ) سوت زد.

دیگر تیم فوتبال روستای فریازان یعنی تیم انتظار به مربیگری و سرپرستی برادران ( پرویز و میثم عبدالمالکی ) فرزندان مرحوم حاتعلی توانست کاپ اخلاق را به خود اختصاص دهد.

 به تیم اول علاوه بر 2 میلیون ریال جایزه نقدی، کاپ قهرمانی، لوح تقدیر و لباس ورزشی نیز اهدا شده است.

به تیم دوم یعنی تیم کریم آباد نیزبا اهداء یک میلیون ریال جایزه نقدی، کاپ قهرمانی، لوح تقدیر و لباس ورزشی تجلیل به عمل آمد.

سرپرست و مربی تیم ستاره سرخ فریازان آقایان  مصطفی سوری از تیم هلال احمر تویسرکان ، جعفر یوسف گرجی و عباس عبدالمحمدی بود.

برچسب ها: دیدار پایانی سومین دوره از مسابقات فوتبال روستاییان تویسرکان جام ولایت با برتری تیم ستاره سرخ فریازان به پایان رسید.






تاریخ : پنج شنبه 92/1/15 | 9:58 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
صفحه اصلی |        
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.