سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمک! کمک!  من دزد شب رو نیستم!

اینجا ایران است!

آنجا فلسطین است!

اینجا فریازان است!

آنجا روستایی در نوار غزه!

درودبر مردم مظلوم! چه فلسطینی باشند چه  کشاورزان روستایی ایران!

درود بر مردمان سنگ به دست!

درود بر همانان که پینه است به دست!

 

لطفاْ متن زیر را به عنوان دلسوزان و هموطنان ایرانی،

به عنوان دوستان بلاگی (وبلاگ فریازان )با دقت بخوانید و به مردم فقیر و زحمت کش روستای فریازان در جلوگیری از طرح زیر (زور) کمک نمائید.

آغاز سخن:

این تشکر نامه در روزنامه پیام همدان در تاریخ 7/6/1388 به چاپ رسیده است، که اولین تشکر مقامات یک شهر(تویسرکان) از نمایندگان روستازادگان نجیب(فریازان) در طول حیات شهر و روستای مذکور است.

تشکر

مهندس حسن بهرام نیا

فرماندار محترم شهرستان تو یسرکا ن

مسعود حمز ه ای

بخشد ار محترم بخش مر کزی

مهندس حسن ظفری

رئیس محترم بنیاد مسکن استان همدا ن

مهندس محمود امیری

معاونت محترم عمر ان رو ستایی

علی جلالی

رئیس بنیاد مسکن شهرستان تویسرکان 

تمامی کارمندان و مسئولان ادارات مربوطه

بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر دهیار و شورای

اسلامی روستای فریازان را به خاطر زحمات بیدریغ

شما در طرح های بهسازی و پیگیری مشکلات روستا

به جهت آبادانی و شکوفایی روستای فریازان را

اعلام می داریم و توفیق روز افزون شما عزیزان را در

خدمت رسانی صادقانه از خداوند منان مسئلت مینماییم

 

آیا شما فکر میکنید هدف افراد و عناوین شغلی بالا از نوشتن مطلب فوق و درج در روزنامه همدان پیام در تاریخ هفت شهریور  88 و تشکر و قدردانی  نمودن از دهیار و شورای اسلامی روستای فریازان به چه علت بوده است.

ماجرا از این قرار است که : چندی قبل مسئولین شهرستان تویسرکان تصمیم میگیرند چندین دهنه چاه عمیق آب دیگر ،به چاههای حفاری شده قبلی در روستای فریازان که از آنها آب شرب شهرستان تویسرکان و روستاهای اطراف تامین میشود، اضافه نمایند.  یک روز صبح که کشاورزان به مزارع خود میروند متوجه میشوند یک دستگاه بزرگ حفاری با چند خودرو محافظتی، بدون اطلاع قبلی به مالکین ،با له کردن محصولات کشاورزان و از بین بردن زمینهایی که دیگرمحصولات آن برداشت شده بوده است، اقدام به تخریب نموده اموال مردم نموده و شروع به حفاری نموده اند.(وای به آن روز که بگندد نمک! )

بادیدن این صحنه و درجریان گذاشتن دیگر کشاورزان فوراْ به محل مذکور مراجعه نموده و از حفاری جلوگیری مینمایند.خبر به مسئولین شهرستان تویسرکان میرسد.

آنها نیز با مأمورین نیروی انتظامی وارد روستا میشوند تا به اصطلاح خودشان افراد خاطی را دستگیر نمایند، (لازم به ذکر است گویا هدف اصلی حفاری مسئولین استخراج کشک ازاین منطقه بوده  است.) اما کلیه افراد روستا با اتحاد و همدلی به درگیری و زدو خورد با مأمورین و مسئولین مینمایند و موفق میشوند آنان را با شیوه ای که خودشان به روستا به ارمغان آورده بودند ( زور و ایجاد ترس )از روستا بیرون کنند .( زنده باد فلسطین! )و حتی به چند خودرو آنها نیز صدماتی بزنند ،اما به دستگاه حفاری چون در مالکیت خصوصی بوده است آسیبی نرسانده اند.( پهلوانان هرگز نمیمیرند! )

 حق طبیعی شهروندان است که آب شرب داشته باشند.( آب مهریه زهراست! )ولی سئوال اینجاست که :

توجه! به پنج سئوال به دلخواه جواب دهید .(20 نمره )

1ـ چرا مسئولین در خود همان روستاهایی که قرار است به آنها آب رسانی شود اقدام به حفر چاه نمی نمایند؟

جواب احتمالی:(چون مسئولین تویسرکان نمیخواستند از دهیار و شورا ی چندین روستا ،تشکر کنند و هزینه چاپ و درج آگهی ها بالا میرفته، آخه نا سلامتی امسال ساله اصلاح الگوی مصرفه!

 

2ـ چرا در یک روستا که قبلاُ بیش از بیست دهنه چاه عمیق حفاری شده و از این بابت چاههای کشاوزان روستا در چند سال اخیر خشک شده و مجدداُ با هزینه های هنگفتی که روستائیان متقبل شده اند تاافزایش عمق و آب شود دوباره باید حفاریهای جدیدی صورت بگیرد؟

جواب احتمالی:( آب که از روستا گذشت چه یک وجب چه صد چاه! )

 

3ـ فریازان در جنوب غربی تویسرکان و به فاصله 15 کیلومتری آن قرار دارد.چرا برای حفاری از روستاهای بالاتر از فریازان،(شمال فریازان) که از لحاظ مسافتی به شهر نزدیکترومقرون به صرفه تر است استفاده نشده، با توجه به این نکته که مسئولین نفرمایند :( امکان حفر چاه در این روستاها نیست )،چون در روستاهای بالا دستی فریازان چاه عمیق وجود دارد؟

جواب احتمالی:( مرغ همسایه غاز است! )

 

4ـ فرض میگیریم روستاهای بالادستی هم از لحاظ زمین شناختی برای حفر چاه مناسب نیست. ( که هست !) چرا از روستاهای پائین دستی فریازان استفاده نمیشود با توجه به اینکه، دیگر روستاهای مجاور فریازان فقط، تنهاچند کیلومتر  باهمدیگر اختلاف مسافتی دارند؟

جواب احنمالی:( مرغ یه پا داره! پائین و بالا دستی کیلومتری جند؟ )

 

5ـچرا اگر کمبود آب هست ، (با این فرض که کمبود آب واقعاْ وجود دارد.)چرا مسئولین آب و فاضلاب تویسرکان مثل دیگر نقاط کشور (از جمله خود روستای فریازان) طرح قطع ساعتی آب را در سطح شهرستان اجرا نمیکنند و این مشکل(اصلاح الگوی مصرف ) فقط برای مردم روستای فریازان که آب شرب از روستای آنها تأمین میشود ،وجود دارد.( ملا نصرالدین:زن من برای مردم گفته ام نه برای خودمون! )

6ـ با توجه به سخنان مسئولین شهر تویسرکان : ((اگر اولویت با آب شرب یک منطقه است نه آب کشاورزی آنجا) ،چرا از سد سرابی  که بنا به گفته فرماندار تویسرکان آقای بهرامی نیا : بیش از 65درصد طرح نیز اجرا شده است و با آبگیری مشکل صد هزار نفر مردم تویسرکان را حل خواهد و 600هکتار باغات گردو (البته فقط باغات سرابی و خود تویسرکان ، نه باغات و مزارع روستاها را )، از سد سرابی که یک طرح ملی است، چرا برای تامین آب شرب  تویسرکان از وجود این سد استفاده نمیشود. و از آن فقط برای باغهای گردوی تویسرکان و سرابی((سرابی قسمتی از ورودی شرقی تویسرکان ) و استفاده خواهدشد؟

جواب احتمالی :(حتماْ دهیار و شورای فریازان هم باغ گردو در تویسرکان وسرابی دارند. )

 

درپایان نیز

تمامی کشاورزان و دهقانان مزارع(ولدا،و  9دسته بیلی )و  دامداران مربوطه

بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر دهیارو 5 نفرشورای

اسلامی روستای فریازان را به خاطر زحمات بیدریغ

شما در طرح های بهسازی و( عدم موافقت باحفر چاه در مزارع  فریازان  و پیگیری مشکلات دیگرروستاها (ـ محمودآباد،کریم آباد،سهام آباد ـ )

را

اعلام می داریم و توفیق روز افزون شما عزیزان را در

خدمت رسانی صادقانه نسبت به مسئولین از خداوند منان مسئلت مینماییم.

اینجانب عباس عبدالمحمدی ـ مدیر وبلاگ فریازان ـ نیز در اینجا به نمایندگی از مردم روستای فریازان از 5 نفر عضو شورا( سیروس و محمد و یداله و حشمت،همگی عبدالمالکی و حسن جلیلوند ) و نیز دهیار محترم(محمد جلیلوند) که باعث شدند نام روستای فریازان برای اولین بار در یک روزنامه رسمی جمهوری اسلامی چاپ و درج شود کمال تشکر  رامینمایم!

آهای مردم شهر !

آب را ول نکنیم در فرودست انگار دهقانی میمیرد،

 یا که در سفره دور ،کودکی دست فروبرده به نان !






تاریخ : دوشنبه 88/6/30 | 10:24 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.