سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

عکسی که به عکس  شهدای علم و فناوری اضافه شد.

امروز صبح زود جهت  برنامه ریزی درخصوص حفظ و حراست از برنامه دومین سالگرد شهادت مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران  که در سالن شهید مجید پور معراج دانشکده فیزیک دانشگاه تهران برگزار شد  رفتم. بعد از بازرسی از محیط به سالن برنامه  رفتم . دونفر ازهمکاران ( اسفندی و علیپور ) را مامور حفاظت از ورودی سالن نمودم. نگاهمان بر روی یکی از بنرهایی افتاد که بر روی آن نوشتـــــــه شده بود : (( دومین سالگرد شهادت دکتر مسعود علیمحمدی و تجلیل از شهدای علم و فناوری )) عکس شهید علیمحمدی ، شهید شهریاری ، شهید رضایی نژاد و شهید تهرانی مقدم نقش بسته بود. یک جمله به همکاران گفتم که کاش این جمله را هیچ وقت نمیگفتم . رو به همکاران کردم و گفتم : (( خدا میدونه عکس بعدی که به جمع این شهدای عزیز اضافه میشه کی هست ؟ چون دشمن دست از سر این انقلاب و مردم بر نمیداره .)) شاید پنج دقیقه از این حرف من نگذشته بود که در یک مکالمه تلفنی متوجه شدم در نقطه ای از تهران و در 22دی ماه که مصادف با شهادت دکتر علیمحمدی بود یکی دیگر از برجستگان علمی کشور در اقدام کوردلانه  اجنبی  بر اثر انفجار خودرو همراه با راننده اش به شهادت رسیده است.  بناگاه یاد عکس شهدای عزیزمون روی بنر افتادم  که باز هم یک عزیز دیگر به آن اضافه خواهد شد.  کاملا" ناراحت و  از دست خودم عصبانی بودم که چرا این نفوس بد را زدم و چرا اصلا" از میان هر موضوعی که امروز ممکن بود پیش روی من و همکاران من باشد این اندیشه و حرف باید به ذهنم خطور کند. در ساعاتی بعد برای من نیز مشخص شد که این شهید والامقام مصطفی احمدی روشن است که عکسش به جمع شهدای علم و فناوری اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است در  مراسم دومین سالگرد شهادت  دکتر علیمحمدی،  همسر شهید علیمحمدی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران ، مصطفی خسروی مدیرکل حراست دانشگاه ،دکتر کوهی رئیس دانشکده فیزیک ، رؤسا و معاونین سایر دانشکده های دانشگاه تهران ؛ محمدی رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، کنعانیان معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه پردیس علوم دانشگاه تهران؛ دکتر سهراب‌پورقائم مقام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ ابوترابی فرد نماینده مردم قزوین در مجلس؛ لاله افتخاری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛ نماینده نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه تهران و  همسر شهیدان شهریاری و رضایی‌نژاد و جمعی از اساتید و دانشجویان و کارکنان  دانشگاه  تهران حضور داشتند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و مسلمین ابوترابی فرد و سهراب‌پور به سخنرانی پرداختند و همسر شهید علیمحمدی به بیان خاطرات از این شهید پرداخت.

این مراسم با مداحی حاج سعید حدادیان  ادامه یافت و  در نهایت با اقامه نماز ظهر و عصر در لابی دانشکده فیزیک به پایان رسید.
تصویر شهید مصطفی احمدی روشن
شهید مصطفی احمدی روشن
عکس شهید مصطفی احمدی  روشن و فرزندش+
عکس شهید مصطفی احمدی  روشن و فرزندش+
عکس شهید مصطفی احمدی روشن  و فرزندش+
عکس شهید مصطفی احمدی روشن  و فرزندش+





تاریخ : چهارشنبه 90/10/21 | 6:32 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.