سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیشب مصادف با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ( شب قدر سال 92 ) دانشگاه تهران حال و هوای دیگری داشت، حس و حال غریبی به انسان دست می داد، قرائت دعای جوشن کبیر آغاز شده بود که من و همسرم و پسرم ابوالفضل به حیاط دانشگاه تهران رسیدیم . فرازهای دعا یکی پس از دیگری خوانده می شد «سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ» منزهى تو اى که نیست معبودى جز تو فریاد فریاد بِرَهان ما را از آتش اى پروردگار   .

مراسم احیای شب قدر در دانشگاه تهران 

تمام محوطه های منتهی به مسجد و داخل مسجد پر از جمعیت بود، در این میان برخی ایستاده و برخی نشسته دعای جوشن کبیر را زمزمه می کردند، قسمت شهدا از همه شلوغ تر بود آدمی که هیچ توشه قابل عرضی ندارد باید دست به دامن همه بشود شاید خدا به آبروی این واسطه ها نگاهی به دل سیاه و دست خالی و کوله بار سنگین گناهش بیندازد و قلم عفوی برآنها بکشد.

فرازهای دعای جوشن کبیر همچنان ادامه دارد که محسن عبدالمحمدی پسر عمویم هم به جمع ما اضافه شد. حجت الاسلام محسن قرائتی- رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز با کلام شیرین و دلنوازش جمعیت را به فیض رساندند. بیشتر در مورد سوره قدر و معصومیت قرآن و نهج البلاغه و بی توجهی و عمل نکردن به آن توسط مردم سخن گفت . مطالب جدید و خوبی بود. برای همه مردم ایران اسلامی و دیگر کشورها و نیز پدر و مادرو خواهر و برادرانم و بچه های آنها ، همکارانم در دانشگاه تهران ، همکلاسیهایم در دانشگاه هلال ایران ،مردم خوب تویسرکان و بخصوص هم ولایتی های عزیزم در فریازان و محمود آباد، دوستانم ، خانواده همسرم ،مریضها و درگذشتگان ، آنانکه بودند و نبودند و رفته اند ، همه و همه را دعا کردم . دعای سلامتی و شاهد روزهای خوب بودن . اوج گرفتن جهان اسلام ، بخشش درگذشتگان ، دعا برای روزی که صاحب عصر بیاید و ما هم در رکابش باشیم ، مردم مظلوم فلسطین و پیروزی حق بر باطل ، همه را دعا کردیم . خدا را شکر که توفیق شب زنده داری در هر سه شب قدر را به من و خانواده ام عطا نمود. امیدوارم بتوانیم آن را تا ماه رمضان و شبهای قدر سالهای آینده حفظ کنیم (انشاء اله ).

 4N9A0703.jpg






تاریخ : پنج شنبه 92/5/10 | 3:44 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.