سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 hm2s2m0l4u9kvbzeup8l.jpg

محرم و عاشورا در کلام امام خمینی(ره)
 امام خمینی (ره) که فرهنگ عاشورا را گنجینه عظیم سیاسی دینی و پشتوانه فرهنگ غنی و انسان ساز اسلام می‌دانست با بهره‌گیری از آموزه‌های عاشورایی، حماسه حسینی را اساس قیام و مبارزه خویش قرار داده به احیای دین پرداخت.
از آنجا که ماه محرم ، یادآور حادثه کربلا و عاشوراست ، فرا رسیدن آن دلها را پر از غم می سازد و پیروان و شیفتگان امام حسین (ع) ، از اول محرم ، محافل و مجالسی را سیاهپوش کرده ، به یاد آن امام شهید به عزاداری می پردازند .
محرم همچون عاشورا، رمز احیای خاطره حماسه های کربلاست و نقش این ماه در حفظ دستاوردهای نهضت حسینی مهم است و در این ماه ، سراسر کشورها و شهرهای شیعه نشین ، به یاد شهیدان کربلا اشک می ریزند و از عاشوراییان درس می گیرند .
امام خمینی ( ره ) فرموده است : « محرم ، ماه نهضت بزرگ سیدشهیدان و سرور اولیاء خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست .»( - صحیفه نور ، ج 2 ، ص 11 .)
امام در جایی دیگر می‌فرماید: محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده که در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است.
در زمانی که امام (ره) در فرانسه به سر می‌بردند، چون ماه محرم فرا رسید، در روز تاسوعا امام از یکی از همراهان خواست روضه بخواند. او عرض کرد : آمادگی ندارم و حال و هوای پاریس به هیچ‌وجه مناسب روضه‌خوانی نیست.
امام (ره) تاکید فرمود : فرقی نمی‌کند باید به همان صورت مجالس معمولی ایران، روضه بخوانی. وی ظهر تاسوعا در جمع خبرنگاران ایرانی و خارجی شروع به روضه‌خواندن کرد. ناگهان مشاهده کرد امام سخت مشغول گریه کردن است.
برای کسانی که از کشورهای اروپایی آمده بودند، شگفت‌آور بود که مردی، پس از سالهای متمادی مبارزه در برابر استبداد و استکبار، روز تاسوعا بنشیند، و بگرید، اما امام به این تفاسیر وقعی نمی‌نهاد و لازم می‌دید آداب و رسوم محرم و ایام سوگواری در آنجا هم اجرا شود.
امام (ره) چنان دلباخته و مشتاق اهل بیت و سیدالشهدا(ع) بود که هروقت روضه‌خوان یا مداحل اهل بیت (ع) را می‌دید، تمام قدبلند می‌شد، و نیز چون یکی از این افراد می‌خواست از نزدش برود، او را بدرقه می‌کرد. یک بار امام را در جماران دیدند که به جای صندلی بر زمین نشسته است، آن هم روز عاشورا و به احترام عزاداری امام حسین (ع) بود. (مجله در سوگ عاشورا)

محرم در کلام و نگاه امام خمینی(ره) این‌گونه است:
* محرم ماهی است که به وسیله سید مجاهدان و مظلومان اسلام زنده شده ، و از توطئه عناصر فاسد و رژیم بنی امیه، که اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند ، رهایی بخشید.
* این خون سید الشهدا است که خونهای همه ملت های اسلامی را به جوش می آورد .
* ماه محرم برای مذهب تشیّع ماهی است که پیروزی، در متن فداکاری و خون به دست آمده است.
* محرم ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست، که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد، وراه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست. واین خود سرلوح? تعلیمات اسلام است برای ملتها تا آخر دهر.
* با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداکاری آغاز شد.ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد.ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم ‍«و داغ باطله » بر جبهه ستمکاران و حکومتهای شیطانی زد. ماهی که به نسل ها در طول تاریخ ، راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت.ماهی که شکست ابر قدرتها را در مقابل کلمه حق، به ثبت رساند.ماهی که امام مسلمین ، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت.
* سید الشهدا را کشتند، اسلام ترقی اش بیشتر شد.
* سیدالشهدا _سلام الله علیه_ با همه اصحاب و عشیره اش قتل عام شدند،لکن مکتبشان را جلو بردند.
* شهادت حضرت سیدالشهدا مکتب را زنده کرد .
* زنده نگه داشتن عاشورا ، یک مسأله بسیار مهم سیاسی _ عبادی است.
* انقلاب اسلامی ایران ، پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.
* کربلا کاخ ستمگری را با خون در هم کوبید ، و کربلای ما کاخ سلطنت شیطانی را فرو ریخت.
* کربلا را زنده نگه دارید و نام مبارک حضرت سید الشهدا را زنده نگه دارید ، که با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته می شود.
* مسأله کربلا ، که خودش در رأس مسائل سیاسی هست ، باید زنده بماند.
* ملت بزرگ ما باید خاطره عاشورا را، با موازین اسلامی ، هر چه شکوهمندتر حفظ نماید.
* این محرم را زند ه نگه دارید؛ ما هر چه داریم از این محرم است.
* محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
* تمام این وحدت کلمه ای که مبدأ پیروزی ما شد ، برای خاطر این مجالس عزا و این مجالس سوگواری و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام شد.
* مجالس بزرگداشت سید مظلومان و سرور آزادگان ، که مجالس غلبه سپاه عقل بر جهل،و عدل بر ظلم، وامانت بر خیانت، و حکومت اسلامی بر حکومت طاغوت است ، هر چه با شکوه تر و فشرده تر بر پا شود ، و بیرق های خونین عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم و ظالم ، هر چه بیشتر افراشته شود.
* ماه محرم ماهی است که مردم آماده اند برای شنیدن مطالب حق.
* گریه کردن بر عزای امام حسین ، زنده نگه داشتن نهضت ، و زنده نگه داشتن همین معنا که یک جمعیت کمی در مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد ، دستور است.
* باید سینه زدن هم محتوا داشته باشد.
* عاشورا روز عزای عمومی ملت مظلوم است ، روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان است.

هیئت امیرالمومنین(ع) فریازانیهای مقیم مرکز






تاریخ : چهارشنبه 89/9/17 | 12:2 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

فریازان باشکوه 

 

 

 

 من باز هم دایی شدم

uh5zvms1270ekt5d71d0.jpg 






تاریخ : دوشنبه 89/9/8 | 12:38 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

از نگهبانی دانشگاه تهران 

تا  معاون مدیر کل دفتر ریاست دانشگاه  تهران

  در این پست میخواهم شما فریازانیهای عزیز را با یکی دیگر  از فرهیختگان روستای سر سبز و عزیزمان فریازان آشنا کنم .او یکی از الگوهای کاری من به عنوان فردی متعهد که توانست خود را از پائین ترین قسمت اداری  دانشگاه تهران ( نگهبانی ) تا معاونت مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه تهران  بالا بکشد . او تمام تحصیلات تکمیلی خود را در دوران زندگی تاهل خود که دارای چندین فرزند و محصل نیز بود با جدیت و کوشش پیگیری و به پایان رساند .در اینجا میخواهم شما را با این شخص بزرگ آشنا کنم.   

آیا می دانید این شخص کیست ؟؟؟؟؟ 

بیوگرافی او را باهم بخوانیم ، شاید حدس بزنید او کیست؟ 

 دوران کودکی و ابتدائی را در زادگاه خود ( فریازان ) سپری نمود . بدلیل نبودن دبیرستان و امکانات اقتصادی بعد از دوران ابتدائی تا زمان اعزام به خدمت سربازی در روستا به کار کشاورزی مشغول بود. بعد از دوره سربازی با توجه به اینکه ازدواج کرده بود مجبور به مهاجرت شد . به تهران امده و در سال 1350 در کارخانه سپنتا شروع بکار نمود . اردیبهشت سال 1352 کارگران در اعتراض به پائین بودن دستمزد و افزایش ناچیز دستمزد نسبت به سال قبل نصف روز دست از کار کشیدند . در پی این اعتصاب تعدادی از کارگران از جمله (وی ) بعنوان مسببان اصلی اعتصاب و اعتراض از کار اخراج شدند . حدود یکسال بیکار بود . تا اینکه در تیر ماه سال 1353 بعنوان نگهبان به استخدام دانشگاه تهران درآمد . در همان سال شروع به ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان نموده و در سال 1359در رشته اقتصاد اجتماعی موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. در همان سالها بود که بدلیل جنگ تحمیلی و انقلاب فرهنگی ، دانشگاهها تقریبا ً تعطیل گردیدند ، او نیز به حکم وظیفه به عضویت بسیج درامده و حضور در جبهه های جنگ تحمیلی را سرلوحه کار خود قرار داد . پس از جنگ و با احساس نیاز نظام به نیروی متخصص و متعهد خود را مکلف به ادامه تحصیل دانسته و در سال 1367 در کنکور دانشگاهها شرکت و در دوره شبانه رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران پذیرفته گردید . پس از اتمام دوره کارشناسی در همان رشته به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مشغول شد و بالاخره در سال 1379  از دانشگاه تهران فارغ التحصیل گردید .

                اهم فعالیتهای اداری
 
  از سال 1353 تا سال 1357 نگهبانی 
از سال 1357 تا سال 1361 متصدی بایگانی کارگزینی دانشگاه 
از سال 1361 تا سال 1364 معاون اداره اموال دانشگاه  
از سال 1365 تا سال 1373 رئیس دبیرخانه و امور اداری دانشکده علوم اجتماعی  
از سال 1374 تا سال 1375 معاون پشتیبانی مجتمع آموزشی و فرهنگی دانشگاه 
از سال 1375 تا سال 1383 معاون مدیر کل دفتر ریاست دانشگاه تهران در اردیبهشت ماه  این سال با همان پست بازنشسته شدند . 
 
                                         اهم فعالیتهای سیاسی اجتماعی
از سال 1358 تا سال 1383 عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی کارکنان دانشگاه تهران
 از سال 1360 تا سال 1366 عضو بسیج و معاون ستاد بسیج دانشگاه
 از سال 1378 تا سال 1383 موسس شوارای صنفی کارکنان و عضو شورای مرکزی 
از سال 1374 تا کنون عضو انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه تهران
از سال 1377 تا کنون موسس مجمع اسلامی کارکنان پیرو خط امام (ره) و عضو شورای مرکزیکاندیدای دوره ششم مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران

          او کسی نیست جز 

 ولیمراد عبدالمالکی فرزند  مرحوم عراض متولد 1327 

 از  روستای فریازان شهرستان تویسرکان






تاریخ : یکشنبه 89/9/7 | 11:29 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

 

اتحادیه غلمان ها  ( مخلوقی در بهشت به صورت مردان که در خدمت اهل جنت خواهند بود، اگر چه غلمان جمع است ولی فارسیان به معنی مفرد استعمال کنند، چنانکه حور که جمع حَوراء است مفرد )امضاء جمع کرده که اعضا نمیخوان به دیدن زنان ایرانی برن چون اونقدر آرایش کردن و اسپری مو و ماسک و موس و . . . به سرشون زدن که هاله تقدسشون اتصالی کرده و فیوزش سوخته در ضمن خانمهای ایرونی از غلمانها مهریه و نفقه میخوان. بعضی از اونها هم رفتن تو کار آرایش بقیه و کاسبی راه انداختن: موهاشون رو هزار و یک رنگ میکنن، تتو میکنن، ناخن میکارن و از این جور قرتی بازیها
هفته پیش هم چند میلیون نفر تو چلوکبابی ایرانیها مسموم شدن . چند پزشک ایرونی هم بند کردن به حوری ها که الا و بلا بیایید دماغاتونو عمل کنیم، گونه بکاریم، ساکشن کنیم و از این کلک ها . . .

خدا میگه: ای جبرئیل! ایرانیها هم مثل بقیه، آفریده های من هستند و بهشت به همه انسان ها تعلق داره. اینها هم که گفتی، خیلی بد نیست! برو یک زنگی به شیطون بزن تا بفهمی دردسر واقعی یعنی چی!!!

جبرئیل میره زنگ میزنه به جناب شیطان... دو سه بار میره روی پیغام گیر تا بالاخره شیطان نفس نفس زنان جواب میده: جهنم، بخش ایرانیان بفرمایید؟
جبرئیل میگه: آقا مثل اینکه خیلی سرت شلوغه؟
شیطان آهی میکشه و میگه: نگو که دلم خونه... این ایرونیها اشک منو در آوردن به خدا! میخوام خودمو بازنشست کنم. شب و روز برام نگذاشتن! تا صورتم رو میکنم این طرف، اون طرف یه آتیشی به پا میکنن!
تا دو ماه پیش که اینجا هر روز چهارشنبه سوری بود و آتیش بازی!... حالا
هم که...

ای داد!!! آقا نکن! بهت میگم نکن!!!

 

جبرئیل جان، من برم .... اینها دارن آتیش جهنم رو خاموش میکنن که جاش کولر گازی نصب کنن...
یک عده شون بازار سیاه مواد سوختی بخصوص بنزین راه انداختن.
چند تا پزشک ایرونی در جهنم بیمارستان سوانح سوختگی باز کردن و براش تبلیغ میکنن و این شدیدا ممنوعه.
چندتاشون دفتر ویزای مهاجرت به بهشت باز کردن و بلیت جعلی یکطرفه بهشت هم میفروشن.
یک سری شون وکیل شدن و تبلیغ میکنن که میتونن پیش نکیر و منکر برای جهنمی ها تقاضای تجدید نظر بدن.
چند تاشون که روی زمین مهندس بودن میگن پل صراط ایراد فنی داشته که اونا افتادن تو جهنم. دارن امضا جمع میکنن که پل باید پهن تر بشه.
چند هزار تاشون هم هر روز زنگ میزنن به 118 جهنم و تلفن و آدرس سفارتهای کانادا و آمریکا رو میپرسن چون میخوان مهاجرت کنن.
هر روز هزاران ایرونی زنگ میزنن به اطلاعات و تلفن آتش نشانی و اورژانس جهنم رو میخوان.
الان ارباب رجوع داشتم میگفت ما کاغذ نسوز میخواهیم که روزنامه بیرون بدیم.
ببخشید! من برم، بعدا صحبت میکنیم... چند تا ایرونی دارن کوپون جعلی کولر گازی و یخچال میفروشن... برم یه چماقی بچرخونم






تاریخ : شنبه 89/9/6 | 5:9 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.