سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 حرف قرآن را مدان چون ظاهر است/ زیر ظاهر باطنى هم قاهر است. (مولوى)

کلمات و دفعات تکرار در جمع آیات قرآن مجید
دنیا (یکی ازنام های زندگی): 115، آخرت (نامی برای زندگی پس از این جهان): 115
ملائکه:    88     ،     شیاطین: 88
زندگی:  145     ،          مرگ: 145
سود: 50        ،          زیان: 50
ملت (مردم):50،      پیامبران: 50
 ابلیس(پادشاه شیاطین): 11    ،       پناه جوئی از شرّ ابلیس: 11
مصیبت: 75       ،         شکر: 75
صدقه: 73          ،     رضایت: 73
فریب خوردگان (گمراه شدگان):  17  ،     مردگان (مردم مرده): 17
مسلمین:41      ،      جهاد :41
طلا: 8          ،   زندگی راحت: 8
جادو:60       ،              فتنه:60

زکات: 32       ،            برکت: 32
ذهن :49      ،                 نور: 49

زبان:25        ،      موعظه (گفتار، اندرز):25

آرزو:   8         ،              ترس: 8
آشکارا سخن گفتن (سخنرانی): 18     ،       تبلیغ کردن: 18
سختی:114       ،         صبر:114
محمد (صلوات الله علیه): 4   ،   شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص)):4
مرد: 24             ،            زن: 24

 

 
و نیز جالب خواهد بود به دفعاتی که کلمات زیر در قرآن ظاهر شده اند نگاهی داشته باشیم:
نماز: 5
ماه: 12
روز: 365
 
دریا : 32 ، زمین (خشکی): 13
دریا  +  خشکی  = 32+ 45 = 13
 دریا = % 71..11=45/(32)
 خشکی =  % 28.89=45/(13)
 =100% دریا ( 71.11 %) + خشکی( (28.89%
دانش بشری به تازگی اثبات نموده که آب111 /71 % و خشکی889 /28% از کره زمین را فراگرفته است.

آیا می توان گفت که این ها همه بر حسب اتفاق در قرآن مجید آمده است؟

قال الله تعالى: «وَ نَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِّکُلِّ شَیْءٍ وَ هُدًى وَ رَحْمَةً وَ بُشْرَى لِلْمُسْلِمِینَ» (نحل آیه 89) ما بر تو کتابى نازل کردیم که بیانگر همه چیزهاست. در قرآن علم اولین و آخرین و آنچه که بشر در دوران عمر خود با آن روبرو مى شود و بدان نیاز پیدامى کند نهفته است. یعنى علوم اعصار گذشته و آینده، همه در قرآن جمع است و از آنجا که آیات آن برگرفته از علوم آسمانى است، بنابراین هر کس در هر زمانى که تفسیر خاصى از آن ارائه نماید، فصل الخطاب آن به حساب نمى آید.






تاریخ : دوشنبه 89/2/6 | 3:51 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.