|
قابل توجه کلیه فریازانی های مقیم تهران و کرج
|
با توجه به اینکه در شب اربعین حسینی هیئت امیرالمؤمنین (ع) فریازانی های مقیم کرج وتهران جهت عزاداری و نیز انتخاب
الف: مجمع عمومی ب: شورای سیاست گذاری ج: هیئت امنا ء د: بازرس
تشکیل جلسه خواهد داد.
ازعلاقمندان دعوت بعمل میآید تا در این جلسه که مکان و ساعت آن متعاقبا اعلام میگردد ، شرکت فرمایند.عزیزانی که هرگونه سئوالی در این خصوص دارند با شماره تلفن ( 09192064533 عبدالمحمدی ) تماس حاصل فرمایند.
اساسنامه هیئت متوسلین امیرالمؤمنین(ع) فریازانی های مقیم تهران و کرج
|
بسماللهالرحمنالرحیم
فصل اول : کلیات
ماده 1:
هیئت متوسلین به امیرالمؤمنین (ع) فریازانی های مقیم کرج و تهران که در این اساسنامه به اختصارهیئت نامیده میشود، تشکیلاتی علنی با مشی عقیدتی- مذهبی – اجتماعی است که مرکز آن درسرآسیاب ملارد به نشانی موقت: خیابان دانش غربی روبروی انبار سازمان آب کوچه بن بست دوم ساختمان هیئت قرار دارد.
ماده 2: ساختار هیئت بر مبنای ارزشهای اسلامی همچون شورا، امر به معروف و نهی از منکر، تواصی به حق و صبر، تعاون بر خیر و تقوی، ولایت مؤمنانه نسبت به یکدیگر در روابط متقابل اعضا با هم و حاکمیت اخلاق اسلامی قبول آراء اکثریت در تصمیم گیریها ،پذیرش ولایت فقیه و احکام شرعی شکل میگیرد.
توضیح اینکه: افرادی میتوانند در فصل دوم ،ماده سه ،بندهای ( ب، ج، د ) عضو باشند که :
اولا" فریازانی الاصل بوده و یا اصالت فریازانی داشته باشد .
ثانیا" مقیم باشد. یعنی ،محل سکونت آنان در تهران و کرج و توابع یکی ازاین دو شهر باشد.
افراد غیر مقیم حق عضویت در موارد ذکر شده را نخواهند داشت. واضح است همه غیرمقیم ها چه فریازانی و چه غیر فریازانی بعنوان میهمان میتوانند جهت عزاداری وشرکت درتمام مراسمات هیئت حضوریابند.
اما افراد منتسب حق عضویت را دارا میباشند.
تعریف منتسب : ( غیر فریازانی هایی که اولا":همسرآنها فریازانی باشد وثانیا" :خود مقیم یکی از دو شهر تهران و کرج باشند.)
نکته : عضویت در مجمع عمومی برای همه افراد آزاد است وشامل شروط فوق نمیگردد.
|
م فصل دوم: ارکان
ماده 3: ارکان سازمان عبارتند از:
الف: مجمع عمومی ب: شورای سیاست گذاری ج: هیئت امنا ء د: بازرس
ماده 4-مجمع عمومی رکن تشکیلاتی هیئت است که در اربعین هر سال با شرکت اعضای هیئت تشکیل می شود.
تبصره 1: اعضایی از مجمع عمومی درگردهمایی سالانه حق رای دارند که عضو فعال وتاییدیه از هیئت امناء وقت دریافت نموده باشند و یا عضویت آنها ،در تاریخ برگزاری مجمع به تصویب رسیده باشد.
تبصره 2: چنانچه اعضای مجمع عمومی از پنجاه نفر تجاوز نماید، مجمع عمومی می تواند با حضور تعدادی از آنان تشکیل شود،
تبصره 3: شورای سیاست گذاری با حداقل نصف بعلاوه یک رأی می تواند زمان برگزاری کنگره را حداکثر به مدت 2 ماه تغییر دهد ( تأخیر یا تسریع).
تبصره 4: نشست مجمع عمومی با حضور دو سوم اعضای آن رسمیت مییابد و چنانچه به حد نصاب نرسد، دو هفته بعد مجمع عمومی با حضور اکثریت مطلق (بیش از نصف ) مجموع اعضای مجمع عمومی رسمیت خواهد یافت. در صورتی که نشست برای مرتبه دوم نیز به رسمیت نرسد،یک هفته بعد مجمع با هر تعداد عضو حاضر به رسمیت می رسد.
تبصره 5: در موارد ضروری یا بروز شرایط فوق العاده، به تشخیص و تصویب دو سوم اعضای شورای سیاست کذاری ، یا پیشنهادهیئت امنا به شورای سیاست گذاری و یا به دلیل از رسمیت خارج شدن شورای سیاست گذاری ، مجمع عمومی به صورت فوق العاده، حداکثر 15 روز پس از تصویب یا وصول پیشنهاد هیئت امنا ویا تشکیل شورای سیاست گذاری موقت، حسب مورد، تشکیل می شود.
تبصره 6 : چنانچه در پایان برگزاری انتخابات شوراهای سیاست گذاری وهیئت امنا ، هر یک از این شوراها به جهت تعداد عضو منتخب، به رسمیت نرسند، مجمع فوق العاده حداکثر ظرف مدت دو هفته ، جهت انتخاب اعضای باقی مانده برگزار می شود.
تبصره 7 : مصوبات مجمع عمومی با رای اکثریت مطلق اعضای حاضر آن، معتبر است، مگر در مواردی که در اساسنامه نصاب دیگری تعیین شده باشد.
ماده 5: وظایف و اختیارات مجمع عمومی به شرح زیر است:
الف: تصویب مرامنامه و اساسنامه و تغییرات بعدی آن در چارچوب اهداف و ماهیت اسلامی هیئت با آراء دو سوم اعضای حاضر در نشست ذیربط مجمع عمومی ، مشروط بر اینکه از نصف کل اعضای مجمع کمتر نشود، به پیشنهاد شورای سیاست گذاری و یا 30 نفر از اعضای مجمع عمومی .
ب: انتخاب، استیضاح و بر کناری اعضای شوراهای سیاست گذاری و هیئت امناء.
ج: تصمیمگیری در خصوص تخلفات شورای سیاست گذاری و اعضای آن.
د: لغو عضویت اعضای فعال و شوراهای سیاست گذاری و هیئت امناء از هیئت.
ه : تصویب نهایی قطعنامه پایانی و راهبردهای مذهبی - اقتصادی و اجرایی- تشکیلاتی هیئت .
و: تصویب انحلال هیئت با آرا چهار پنجم کل اعضای مجمع عمومی و پس از آن انتخاب هیأت تعیین کننده تکلیف مایملک سازمان.
ز: تصویب نهایی آن دسته از پیشنهادهای شورای سیاست گذاری که تصویب آن خارج از حیطه اختیارات آن شورا است.
ح: تصویب نهایی آئین نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع و تغییرات بعدی آن.
ط: انتخاب اعضای هیئت رئیسه دائم مجمع .
ی: استماع گزارش و بررسی عملکرد سالانه شوراهای سیاست گذاری و هئیت امناء.
تبصره: هرگونه تغییر در مفاد مرامنامه، اساسنامه و اعضای شورای سیاست گذاری، پس از تصویب جهت اجراء
ماده 6:
شورای سیاست گذاری یکی از ارکان هیئت است:
که از میان اعضای فعال هیئت که سابقه عضویت در هیت امنایی سنوات سابق را دارند برای یک دوره دو ساله انتخاب می شود. وهمچنین به تصمصم اعضای شورای سیاست گذاری مجازند تا 5 نفر دیگر که سابقه همکاری ویاگره گشایی از هیئت دارند به عضویت شورا برای مدت فقط دوسال انتخاب نمایند .
اعضای شورای سیاست گذاری آینده بر اساس سوابق فعالیت آنها انتخاب ومعرفی خواهند شد انتخاب این اعضا دائمی نبوده ودر صورت فعال نبودن(عدم حضوردرجلسات وعدم انجام کارهای محوله ) عضویت آنها توسط شورای سیاست گذاری لغو خواهد شد
تبصره 1: شورای سیاست گذاری هر دوره با معرفی افراد توسط ابلاغ کتبی هیئت امناء وقت منسوب می شوندو شورا ی سیاست گذاری رسمیت می یابد.
تبصره 2: تا رسمیت یافتن شورای سیاست گذاری جدید، در هر صورت، شورای سیاست گذاری قبلی معتبر بوده و به کار خود ادامه خواهد داد.
تبصره 3: مدت دوره شورا در هر صورت با تشکیل مجمع عمومی عادی دو سال بعد و شکل گیری شورای مرکزی جدید، به پایان می رسد.
تبصره 4: انتخاب مجدد افراد برای دوره های بعدی بلامانع است.
تبصره 5: اعضای علی البدل بدون حق رأی موظف به شرکت در جلسات شورا می باشند و در صورت عدم حضور تعدادی از اعضای اصلی در جلسه، به همان تعداد، از اعضای علیالبدل به ترتیب کسب رأی در مجمع و تا زمان حضوریافتن اعضای اصلی، دارای حق رای خواهند بود.
تبصره 6: جلسات شورای سیاست گذاری با حضور نصف بعلاوی یکنفر رسمیت مییابد و مصوبات جلسه با نصف بعلاوه یک نفرحاضرین معتبر خواهد شد.
تبصره 7: چنانچه شورای سیاست گذاری به دلیل پذیرش استعفاء، برکناری، لغو عضویت، فوت و یا غیبت به دلایل خارج از اختیار برخی اعضاء، از رسمیت خارج شود، وظایف آن موقتا" به عهده شورای سیاست گذاری موقت، مرکب از باقی مانده اعضای شورای سیاست گزاری و اعضای هیئت امناء خواهد بود.
تبصره 8 : شرکت اعضای شورای سیاست گذاری در جلسات آن، ضروریست. غیبت هریک از اعضاء بدون عذر موجّه و بدون اطلاع قبلی تا دو جلسه متوالی و یا متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.
ماده 7: وظایف و اختیارات شورای سیاست گذاری به شرح زیر است:
الف: انتخاب /وتایید کاندیتاتور هیئت امناء از میان اعضای اصلی شورا در آغاز هر دوره و اعمال تغییرات بعدی آن در طول دوره.
ب: تعیین سیاست های کلی جهت هیئت /از قبیل : چگونگی برگزاری مراسمات و تعیین مسیر های حرکتی هیئت بصورت کلی وابلاغ به اعضاء هیئت امناء جهت اجرای آن در آغاز هر دوره و اعمال تغییرات بعدی آن در طول دوره.
ج: انتخاب رئیس هیات شورای سیاست گذاری ودبیر آن ومعرف به اعضاء هیئت امناء از میان اعضای شورا در آغاز هر دوره و اعمال تغییرات بعدی آن در طول دوره.
د: تفسیر مرامنامه، اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی .
و: انتخاب اعضای هیأت رئیسه موقت و تصویب زمان، مکان، مدت، تعداد و دستور جلسات مجمع عمومی، درچارچوب مواد اساسنامه
ز: ارائه پیشنهاد تغییرات ، اساسنامه و آئین نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی هیئت به هیئت امناء
ط: ارائه گزارش عملکرد شورای سیاست گذاری سالانه به مجمع عمومی .
ی: پیگیری مصوبات مجمع عمومی و نظارت بر حسن اجرای آنها.
ک: تصویب نهایی آئیننامههای اجرایی هیئت
م: تصویب نهایی لغو عضویت اعضا به پیشنهاد هیئت امناء (به استثناء اعضای هیئت امنائ وقت).
س: تعیین منابع مالی ودرآمدی هیئت وهمکاری در وصول درآمد های پیش بینی شده به صورت فعا لانه .
ع: تصویب نهایی بودجه هیئت به پیشنهاد هیئت امناء.
ف: تصویب نامزدهای انتخاباتی هیئت امناء با توجه به اعلام آمادگی اعضاء و صلاحدید
ق: تهیه پیش نویس آئین نامه های داخلی نحوه تشکیل و اداره جلسات شورای سیاست گذاری و جلسات مشترک با هیئت امناء
ر: پذیرش استعفای اعضای شورای سیاست گذاری و گزارش مراتب به مجمع.
|
ادامه مطلب را در پائین بخوانید :
ادامه از مطلب قبل :
|
ماده 8: ترکیب هیئت امناء
هیأت امنا عا لی ترین رکن اجرایی هیئت و مرکب از1) یکنفر حسابدار و کارپرداز 2) یکنفر صندوق دار 3) مسئول روابط عمومی 3) انتظامات هیئت 4) اموال دار هیت 5) مسئول خدمات و دونفر علی البدل
ماده 9: هیئت امناء :
هیأت امناء نماینده قانونی .هیئت بوده و ترکیب آن بشرح ذیل می باشد:
هیئت دارای هیـأت امناء مـرکب از 5 نفـر عضو اصلی و 2 نفر عضـو علی البدل خواهد بود کـه از میان اعضای فعال هیئت ، ، توسط مجمع عمومی ، انتخاب میگردند.
تبصره 1: جلسـات هیـأت امناء بـا حضـور اکثریت اعضاء، رسمیـت یـافته و تصمیمات متـخذه با اکثریت آرای موافق، معتبر خواهد بود.
تبصره 2 : شرکت اعضای هیأت امناء در جلسات آن، ضروریست. غیبت هریک از اعضاء بدون عذر موجّه و بدون اطلاع قبلی تا سه جلسه متوالی و یا متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.
تبصره3 : دعوت از اعضای هیئت امناء می بایست به صورت تقویم سالانه ودرج در صورت جلسه ها به اطلاع عضو هیات امناء ، 48 ساعت قبل از تشکیل جلسه ابلاغ شود.
مـاده 10
در صورت استعفاء یا فـوت یا سلب شرایط از هریک از اعضای هیأت امناء ، عضو علی البدل بـرای مدّت باقیمانده هیأت امناء ، بجای عضو اصلی، انجام وظیفه خواهد نمود.
مـاده 11
هیأت امناء علاوه بر جلساتی کـه به طـور مرتـّب و حداقل هر یکماه تشکیـل خواهـد داد بنا بـه ضرورت یـا دعوت کتبی یـا تلفنی مسئول روابط عمومی ، تشکیل جلسه فوق العاده، خواهد داد.
مـاده12
اعضای هیأت امناء حداکثر تا یک هفته بعد از انتخاب شدن، تشکیل جلسه داده و از بین خـود یک نفـرکلید دار و یک نفـراموالدار و یک نفـر خزانـه دار و یک نفر حسابدار یک نفر کارپرداز ویک نفر مسئول خدمات انتخـاب خواهند نمود، حـدود اختیارات آنها را هیات امناء مشخص می نماید.
تبصره 1: هیات امناء در هر موقع می تواند افراد فوق الذّکر را از سمت های مذکور عزل نماید.
تبصره 2: هیات امناء در صورت لزوم می تواند سمت های دیگری برای سایر اعضاء تعریف نماید.
مـاده13
هیأت امناء برای مـدت 2 سـال انتخاب خواهند شد، انتخاب مجدّد هیأت امناء بـرای دوره هـای بعـدی بلامانع بوده و هیأت امناء موظّف است حداکثـر سه مـاه قبل از پایان تصدی خود، از مجمع عمومی عـادی بمنظور انتخابـات هیأت امناء جدید دعوت نماید. هیأت امناء حداقـل 10 روز قبل از پایـان تصدی خـود نتیجـه انتخابات را به مراجع ذیربط و ذیصلاح، اعلام خواهد نمود.
مـاده14
هیأت امناء نماینده قانونی هیئت بوده و وظایف و اختیارات آن در چارچوب اساسنامه بشرح ذیل میباشد:
1- حفظ و حراست اموال منقول و غیر منقول.
2- رسیدگی به حساب های انجمن، پرداخت دیون و وصول مطالبات.
3- اجرای مصوبّات مجامع عمومی هیات امناء.
4 - افتتاح حساب در بانک ها طی انجام تشریفات قانونی.
5 - رسیدگی به برگزاری مراسم سگواری هیئت .
6 - اتخاذ تصمیم نسبت به تشکیلات اداری، فنی، و نظایر آن.
7- تعقیب جریانات قضائی و مالیـاتی و ثبتی در کلیه مراحل قانونی در محـاکم ، تعیین حکم و تعیین وکیـل و عزل آن ، قطع وفصل دعاوی از طریق سازش ( مصالحه ) و در صورت اقتضاء تفویض و واگذاری تمام یا قسمتی از اختیارات خود به هر شخص دیگر اعـم از حقوقی یا حقیقی با حق توکیل به غیر.
|
ادامه متن را در مطلب بعدی بخوانید
ادامه از مطلب قبل :
|
8 - به طور کلی هیأت امناء می تواند هر اقدام و معامله ای را که ضروری بدانـد در مـورد نقل و انتقال اموال منقول و تبدیل به احسن یا رهن گـذاری و فک رهن و استقراض به استثنای فـروش اموال غیرمنقـول که مستلزم تصویب شورای سیاست گزاری می باشد به نام هیئت انجام دهد.
تبصره 1: جز درباره موضوعاتی که به موجب مفـاد این اساسنامه اخـذ تصمیم و اقـدام دربـاره آنهـا در صلاحیت خاص مجمع عمومی است هیأت امناء کلیـه اختیارات لازم برای اداره امـور را مشروط بر رعایت حـدود اهـداف هیئت دارا می باشد.
تبصره 2: کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهّدآور با امضای حسابدار و خزانه دار و افرادی که حق امضائ جهت برداشت از حساب مشتر ک دارند و مهر انجمن معتبر خواهد بود.
الف: تهیه و تنظیم پیش نویس راهبردهای اجرایی- تشکیلاتی هیئت ، جهت ارایه به شورای سیاست گذاری .
ب: برگزاری مراسم مذهبی بخصوص مراسم دهه محرم
ج:فراهم نمودن شرایط وبررسی محیط هیئت از نظر وجود ابزار ولوازم مورد نیاز با توجه به امکانات
د: تصویب نهایی برنامه سالانه هیئت ( برگزاری مراسم – برگزار کلاسها – برگزاری مسابقات و تقدیرنامه ها...)
هـ: تصویب مقدماتی بودجه سالانه سازمان و نظارت بر حسن اجرای آن.
و : ایجاد هماهنگی در کلیه امور اجرایی و تشکیلاتی هیئت
ز: تصویب تشکیل کمیتهها انتظامات ؛ خدمات به منظور پیش برد امورات در شان عزاداران امام حسین(ع).
ح: تصویب مقدماتی آیین نامه تشکیلات و شرح وظایف ومحدوده اختیارات ارگانهای هیئت و کمیته های آنها
ط: تصویب نهایی دستورالعملها، گردشکارها و فرمهای مورد نیاز سازمان.
ی: تصویب مقدماتی تشکیل یا انحلال و عزل و نصب مسئولان کمیته ها
م: اجرای مصوبات شورای سیاست گذاری از طریق سازو کارهای اجرایی ذیربط و نظارت بر حسن اجرای آنها.
ن: ارائه گزارش مستمر و نوبه ای فعالیتهای اجرایی و تشکیلاتی هیئت به شورای سیاست گذاری .
س: تهیه پیش نویس آیین نامه های داخلی نحوه تشکیل و اداره جلسات هیأت امناء جهت ارایه به شورای سیاست گذاری
ع: پیشنهاد زمان، مکان، مدت، تعداد و دستورجلسات مجمع عمومی به شورای سیاست گذاری جهت تصویب نهایی و انجام کلیه اقدامات اجرایی لازم برای برگزاری مجمع عمومی از طریق تشکیل ستاد اجرایی برگزاری مجمع.
فصل سوم: عضویت
ماده 15: رده های ارتباط با هیئت به شرح زیر است:
الف: عضو فعال ب: عضو غیر فعال
ماده 16: عضو فعال فردی است که شرایط زیر را دارا بوده و شرایط عضویت راپذیرفته وبطور کامل و در عمل اجرا نماید:
کلیه مدعوین در اربعین 1388 می توانند بدون توجه به سابقه قبلی وبدون تصویب صلاحیت در شورای سیاست گذااری با قبول پرداخت حق عضویت وقبول سایر تعهدات معین شده از سوی مجمع عمومی وشورای سیاست گذاری به عنوان عضویت فعال ثبت نام نمایند.
تبصره 1:افرادی که در زمان تصویب اساسنامه در جریان امر قرار گرفته اند وثبت نام ننموده اند در صورت تمایل به عضویت فعال بایستی در هر زمانی اقدام به پرداخت حق عضویت تمام ماهها اقدام نمایند ودر اولین رای گیری نیز مجاز به شرکت نخواهند بود .
تبصره 2: شرط قبول عضویت اعضاء غیرفعال به فعال پرداخت حق عضویت کلیه ی ماههای می باشد که سایر اعضاء تاکنون پرداخت نموده اند.
تبصره3: الف: التزام عملی به هیئت وحضور در مراسم دهه محرم .
ب : التزام عملی به مرامنامه، اساسنامه، راهبردها و مواضع هیئت .
ج : التزام عملی به همکاری در چارچوب آئیننامهها و تصمیمات شورای سیاست گذاری .
د : داشتن سابقه ارتباط قابل مشاهده با هیئت .
. ه: عدم سوء شهرت.
ز: پرداخت حق عضویت معین شده ( این مبلغ در جلسه مذکور تعیین خواهد شد.)
تبصره4 : در صورتی که هریک از اعضاء فعال بیش از سه ماه حق عضویت خود دریک سال مالی پرداخت ننماید حق شرکت در اولین رای گیر نخواهد داشت
در صورت تصمیم به ادامه عضویت فعال پرداخت دیون قبلی الزامی است .
ماده 17: عضوغیر فعال : به فردی گفته می شود که حق عضویت را پرداخت نمی نماید اما می تواند در مراسمات در هیئت شرکت نماید اما در تصمیم گیریهای هیئت وحق رای نخواهد داشت
الف :در صورت تمایل تبدیل عضویت غیر فعال به فعال پرداخت حداقل یک سال سابقه حق عضویت وتایید هیئت امناء وتصویب شورای سیاست گذاری الزامی می باشد.
تبصره 1: مراحل تشکیلاتی ، نحوه بررسی صلاحیت افراد متقاضی عضویت درهیئت ، موارد استثناء از شرایط عضویت و مراحل و نحوه تصمیمگیری در خصوص لغو عضویت اعضا و همچنین عناوین و نحوه ارزشیابی موفقیت اعضاء توسط هیئت امناء وقت تعیین می گردد.
تبصره 2 : کلیه اعضای فعال در هر مقطعی تصمیم به کناره گیری نمایند هیئت هیچگونه تعهدی در قبال درخواست وجهه به نامبردگان نخواهد داشت وعضویت در هیئت برای هیچیک از اعضای فعال وغیر فعال ایجاب مطالبه حق وحقوقی نمی نماید همچنین کلیه ی افرادی که در مجمع عمومی , شورای سیاست گذاری و هیئت امنا منسوب شده اند خدمات آنها فی سبیل الله بوده وهیئت هیچگونه حقوق ومزایایی پرداخت نخواهد نمود.
تبصره 3:اعضای فعال می توانند به منظور صیانت از آراء خود در صورت عدم حضور در مجمع عمومی با دادن حق وکالت کتبی وثبت وبایگانی آن توسط هیئت امناء حق رای خود را از طریق سایر اعضای فعال اعمال نمایند
ماده 18 بازرس
مجمع عمومی عادی یک یا چند نفر را بعنوان بازرس اصلی و بازرس علی البدل برای مدت یکسال انتخاب خواهند نمود.
ماده 19
اشخاص زیر نمی توانند به سمت بازرس انتخاب شوند:
1.. اعضای هیأت امناء کنونی هیئت 2. همسر اشخاص مذکور در بند اول.
تبصره1- انتخاب مجدد بازرسان بلامانع است.
ماده20
وظایف بازرس (بازرسان) به شرح ذیل می باشد:
1. بررسی کلیه اسناد و اوراق مالی و تهیه گزارش برای مجمع عمومی.
2. مطالعه گزارش سالانه هیأت امناء اعم از مالی و غیر مالی و تهیه گزارش عملکرد برای اطلاع مجمع عمومی.
3. گزارش هرگونه تخلف هیأت امناء از مفاد اساسنامه و قوانین موضوعه به مجمع عمومی.
4. بازرس باید درباره صحت صورت دارائی و عملکرد هیأت امناء و درباره صحت مطالب و اطلاعاتی که هیأت امناء در اختیار مجمع عمومی گذاشته اند کتبا" اظهار نظر نماید.
5. سایر وظایفی که قانون بعهده بازرس قرار داده است.
تبصره1- بازرس می تواند بدون داشتن حق رأی در جلسات هیأت امناء شرکت نماید.
فصل چهارم: امور مالی
ماده 21: درآمد سازمان از محل دریافت حق عضویت اعضا، کمکها و هدایای مردمی و سایر موارد مجاز و اسلامی حاصل میشود.
تبصره: هیئت مجاز است با تایید شورای سیاست گزاری وهیئت امناء فعالیت اقتصادی مشروط به اینکه جنبه مذهبی بودن هیئت خدشه دار نگردد انجام دهد.
ماده 22: درآمدها و هزینههای هیئت در دفاتر قانونی ثبت و شرح و بیلان آن در پایان هر سال مالی جهت بررسی به شورای سیاست گذاری ارائه میشود.
ماده 23: کلیه اسناد بهادار و مالی هیئت توسط هیئت امناء و مسئول امور مالی هیئت امضا میشود.
ماده 24:در صورت انحلال هیئت ، هیأتی از طرف مجمع نسبت به تعیین تکلیف مایملک هیئت اقدام و حداکثر ظرف مدت دو ماه گزارش کار خود را به شورای سیاست گذاری ارسال مینماید.
ماده 25:کلیه وجوه ودرآمدهای ریالی هیئت در حساب بانکی به نام هیئت واریز میگردد. حق برداشت از حساب هیئت با امضای افراد تعیین شده توسط هیئت امناء و مسئول امور مالی صورت میگیرد .
ماده26:در صورت خارج شدن اختیاری واجباری هریک از اعضای هیئت در هر موقعیت و مسئولیت هیچ گونه حقی برگردن هیئت نخواهد داشت.
این اساسنامه در 26 ماده و 30 تبصره براساس تغییرات اعمال شده توسط اعضای هیئت امنا ء سال 1388 ، دربهمن ماه 1388 به تصویب رسید.
|
منتظر نظرات و یشنهادات شما عزیزان هستیم.
عنوان تحقیق : دروغگویی و راستگویی
گردآورنده : عباس عبدالمحمدی
استاد راهنما : دکتر فیاضی
دانشگاه جامع علمی کاربردی
واحــــــــــــد47
زمستان 1388
به نام خدا
در جامعه ما بویژه در سده اخیر دروغ گفتن به شکل نگران کننده ای افزایش و متاسفانه در اقشار و لایه های مختلف ریشه دوانیده است.شما در نظر بگیرید اگر بین دو نفر از افراد خانواده اعتماد متقابل نباشد،روابط و زندگی چقدر سخت و پر هزینه خواهد بود،گاه آنقدر شرایط سخت می شود که امکان ادامه وجود ندارد.حال اگر در جامعه بین آحاد مردم این قاعده شود چه خطر بزرگی دوام و قوام جامعه را مورد تهدید قرار می دهد،در آن جامعه اخلاق وجود ندارد،فساد و تباهی همه ارکان اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را فرا خواهد گرفت،ارزشهای دینی فقط لقلقه زبان خواهد بود،دوروئی و بدگمانی تبدیل به یک رویه خواهد شد و موارد بسیاری دیگر.همه اینها ریشه اش از دروغ است.بترسیم از زمانی که دروغگوئی نوعی زرنگی تلقی شود و قبح آن بریزد ، حال سوال مهم این است که علارغم اینکه در فرهنگ دینی ما ایرانیان آیات و احادیث فراوانی داریم که بر حرمت دروغ و دروغگوئی تاکید شده است و حتی بعنوان ام الفساد در مناسبات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جامع آمده است چرا ما به این مصیبت گرفتار شده ایم؟عده ای از ما فکر می کنیم صداقت صرفاً یک مسئله اخلاقی است و عموماً در روابط بین خودمان ناخوداگاه به حاشیه رانده می شود،از طرفی براحتی با شنیدن سخن دروغ و مواجه با فرد دروغگو با لبخندی ملیح از کنار آن عبور می کنیم و متاسفانه گاهاً به توجیه این عمل قبیح می پردازیم در صورتیکه به اثرات بسیار مخرب آن در حوزه های اجتماعی توجهی نداریم.بدتر از همه آنکه گاهاً با رفتار و کردار خودمان افراد را نه تنها در راست گفتن تشویق نمی کنیم بلکه وادار به دروغگوئی نیز می کنیم.در این مقاله مسلسل می کوشیم تا دروغ و دروغگوئی را باتوجه به دیدگاه فرهنگ اسلامی و با لحاظ نمودن آیات و روایات و احادیث از قرآن کریم و ائمه معصومین و ذکر مصادیق رواج این عمل زشت در فرهنگ عمومی جامعه و عوارض و خطرات آن را بصورت ساده بیان کنیم و از نقطه نظرات خوانندگان عزیز استقبال می کنیم. در پایان این قسمت توجه شما خوانندگان عزیز را به بند ? کتیبه داریوش از ستون چهارم جلب می کنم ، داریوش شاه می گوید:«تو که پس از این شاه خواهی شد خود را با همه توان از دروغ پاس بدار.اگر چنین می اندیشی که سرزمین من در آسایش باشد مرد دروغزن را سخت گوشمالی ده».?
"خداوند این کشور را از دشمن"ازخشکسالی"از دروغ" محفوظ دارد."
گاهی حتی بدون اینکه فکر کنیم، دروغ میگوییم و خودمان نیز نمیدانیم که چرا الان و در رابطه با این موضوع دروغ گفتیم . چرا دروغ یکی از عادتهای روزمره همه ما شده است؟ آیا برای رسیدن به هدف خاصی دروغ میگوییم یا نه ؟ آیا بدون دروغ هم میتوان زندگی کرد ؟ دروغ چه فرقی با دروغ بافی دارد ؟ دروغ چیست ؟ آیا تاکنون فکر کرده اید که دروغ چیست و چه معنایی میتواند داشته باشد! در توصیف و تعریف شخصی که دروغ میگوید، میتوانیم بگوییم فردی است که برای اینکه دیگری را در رابطه با موضوعی فریب دهد متوسل به دروغ می شود و یا میخواهد کسی را به وسیله دروغی که میگوید شیفته و جذب خود کند و یا گاهی بدون اینکه هیچ گونه قصد و نیتی داشته باشد این کار را انجام میدهد. فرد دروغگو حقیقت و درستی موضوعی را میداند و میتواند بین گفتن حقیقت و یا نگفتن آن یکی را انتخاب کند.
در دروغ گفتن دو رفتار متفاوت را میتوان تشخیص داد : فردی که از روی حسادت و برای بالا بردن مقام خود دروغ میگوید و فردی که بدون هیچ گونه غرضی دروغ میگوید و به قول ما ایرانی ها از نوع مصلحتی است . حالا هر یک از این دو دروغ و علت آنها را جداگانه توضیح میدهیم : نوع اول: دروغی که از روی خود خواهی و غیظ است، این دروغ را در موارد زیر به کار میبریم :
?) زمانی که میخواهیم یک تصویر خوب و عالی و دروغین از خود در برابر مخاطبمان بسازیم . اما چگونه این کار را انجام میدهیم ؟ در گفتن استعدادها ، توانایی های مالی حقیقت را نمیگوییم ویا عیبهای خود را به خوبی ها تبدیل مینماییم و راجع به آنها با افتخار صحبت میکنیم .
?) برای به دست آوردن یک پست یا شغل ادعای کذب میکنیم و یا برای فروختن مالی که به ما تعلق دارد توضیحاتی را ذکر میکنیم که حقیقت ندارد . فقط برای اینکه جنس خود را به قیمت بالاتری بفروشیم این کار را انجام میدهیم .
?) به خاطر کاری که انجام داده ایم و برای اینکه مجازات نشویم دروغ میگوییم. این نوع دروغ بیشتر بین بچههای کوچک و نوجوانان باب است .نوع دوم: دروغی است که به نیت و قصد بدی نیست و میتوان گفت بیشتر نوعدوستانه است و در موارد زیر به کار میرود : این دروغ را زمانی میگوییم که میخواهیم کسی را ناراحت نکنیم مثلا وقتی کسی نظر ما را درباره لباس جدیدش یا مدل کوتاهی موهایش میپرسد شاید آن مدل و آن لباس به او نیاید اما برای اینکه او را ناراحت نکنیم از دروغ استفاده می نماییم چون مسلما هر کسی سلیقه خود را دارد و نباید سلیقه خودمان را به کسی تحمیل کنیم و یا اینکه در شرایط خاص، خبر بدی را تبدیل به خبر خوب کنیم و کسی را الکی و به خاطر شنیدن این دروغ خوشحال کنیم . روان شناسان در علم روان شناسی این دروغ را " دروغ دفاعی " مینامند . اما چرا دفاعی؟ چون در نهایت ، هدف ما از این دوغ این است که رابطه خود را با دیگران حفظ کنیم و این رابطه از بین نرود. این دروغ را میگوییم چون میترسیم از طرف دیگران مورد بی مهری قرار بگیریم و آنها دیگر ما را دوست نداشته باشند و برای ادامه داشتن ارتباطا طمان با دیگران نظرات خود را پنهان میکنیم تا همچنان مثل همیشه باشیم .
اما چرا اغلب دروغ میگوییم؟ بر اساس تحقیقی که در آمریکا انجام شده است ، متوجه شدهاند که همه آدمها در روز بیش از? بار دروغ میگویند و البته با توجه به شغل و مسئولیتی که هر کسی دارد تعداد این دروغ ها کم و یا زیاد میشود و بیشتر این دروغ ها به خاطر طفره رفتن ازجواب دادن به سوالات است . با چه هدفی دروغ میگوییم ؟ با این هدف که یک تصویر خوب از خود ارائه دهیم و دیگران ما را بهتر از شخصیتی که داریم، ببینند که این بحث را در علم روان شناسی " خاستگاه و جایگاه دلخواه اجتماعی مینامند. "چگونه تشخیص دهیم که کسی دارد به ما دروغ میگوید ؟ در این جا مهم این است که اگر به کسی و به حرف های او اعتماد ندارید و در درستی صحبت های او شک دارید ، باید در ابتدا کاملا به صحبت های او دقت کنید وبا هوشیاری کامل صحبت هایش را تعقیب کنید تا متوجه شوید، زیرا به قول ما ایرانیها دروغگو، کم حافظه است و صحبت های خود را فراموش میکند و دفعه بعد که در مورد همان موضوع صحبت میشود صحبت های قبلی خود را فراموش میکند و دوباره از نو شروع به دروغ گفتن میکند و در همین جاست که میتوانید مچ او را بگیرید و مطمئن شوید که او فردی دروغگوست و قابل اعتماد نیست .
وقتی که از دروغ و دروغ گفتن صحبت میکنیم به جایی میرسیم که دیگر کار از دروغ گذشته و به حد افراطی آن یعنی افسانه بافی رسیده است ، دیگر جلوی این افراد را نمیتوان گرفت. علت و دلیل افسانه بافی افراد یک شوک شدید روحی ، شکست در زندگی شخصی یا اجتماعی یا هر واقعه و رخدادی است که به شخص دیدی منفی نسبت به دنیای بیرون میدهد و برای دور شدن و دفاع از خود به دنیای خیالی و افسانه ای پناهنده میشوند . این افراد از دنیای واقعی فرار میکنند؛ دنیایی که به آنها سختی های بسیاری را تحمیل کرده است و ساکن دنیای خیالی میشوند، زیرا در آنجا آرامش بیشتری را احساس میکنند. افسانه بافی در افراد یک مشکل روانی نیست . این مشکل بستگی به اطرافیان فرد دارد و برای فائق آمدن بر مشکل این افراد باید آنها را نزد یک مشاور و متخصص برد .
راست گویى فتنه انگیز
با وجود فضیلت و ارزشى که راست گویى دارد اما گاهى مایه دردسر، ضرر و فساد است و از این جهت ممنوع است. بنابراین آشنایى با موقعیت ها و سنجیدن سود و زیان سخن و گزینش طرف مهم تر، یکى از وظایف مسلمان، به شمار مى رود. مواقعى که گفتن حرف راست، منشأ بروز فتنه و درگیرى و حتى قتل و خون ریزى مى شود، راست گفتن واجب نیست. پیامبر گرامى اسلام(ص) مى فرماید: (راست گویى در سه چیز ناپسند است:
سخن چینى، سخن گفتن با مرد درباره همسر او به چیزى که آن را زشت و ناپسند داند و تکذیب خبرى که شخص مى دهد.)11
آثار ناپسند دروغ
دروغ با کرامت و بزرگ منشى انسان سازگار نیست و موجبات پستى او را فراهم مى آورد. افراد با کرامت و بزرگوار هرگز با دروغ میانه اى ندارند. در این جا برخى از پیامدهاى دروغ را یادآور مى شویم:
1. دروغ، سرچشمه نفاق: از آن جا که راستى، حرکت براساس فطرت، و دروغ، حرکت برخلاف آن است، همیشه بین دل و زبان دروغ گو تضاد وجود دارد و همین نکته او را به سوى نفاق مى کشاند. وجدان دروغ گو همواره در رنج و عذاب و وجودش پر از تشویش و نگرانى است و شخصیت او به علت کثرت دروغ، متزلزل مى باشد.
2. تزلزل ایمان: دروغ، اساس ایمان را برهم مى ریزد و زمینه دور شدن لحظه به لحظه انسان را از فطرت الهى فراهم ساخته و او را به سوى انحراف و پستى مى کشاند. امام باقر(علیه السلام) مى فرماید: (دروغ گویى، ویران کننده ایمان است.)12
3. زمینه سازى براى گناهان: چه بسا انسان دروغ گو براى پوشاندن دروغش مجبور شود گناهانى دیگر انجام دهد; مثلاً به کسى تهمت بزند و کارى را که خود کرده است به دیگرى نسبت دهد. در بدى دروغ همین بس که امام صادق(علیه السلام) آن را بدتر از شراب دانسته است.13
4. کفر ورزیدن: گاهى دروغ انسان را به کفر مى کشاند، زیرا وقتى انسان به فسق و فجور و نقض قوانین و نفاق رو مى آورد، زمینه کفر ورزیدن به خدا و تخطى از فرمان در او فراهم مى شود. شخصى به محضر پیامبر(ص) رسید و پرسید: کار دوزخیان چیست؟ فرمود:( دروغ گویى; دروغ، انسان را به فاجرى و پرده درى مى کشاند و چون فاجر شد، کافر مى گردد و جاى انسان کافر در آتش است.)13
5. بى اعتبار شدن: دروغ، انسان را پیش دیگران بى اعتبار مى کند و حتى اعتبارش را نیز نزد خود از دست مى دهد. چنین شخصى همواره در اضطراب و تشویش به سر مى برد تا مبادا دروغش برملا شود و رسواى خاص و عام گردد. حضرت على(علیه السلام) مى فرماید: (کسى که به دروغ گویى معروف شد، اعتماد مردم به او کم مى شود.)14
داستان چوپان دروغ گو، نمونه بارزى از سلب اعتماد مردم نسبت به افراد دروغ گو است.
6. کم شدن حافظه: از آن جا که دروغ گو مرتباً برخلاف واقعیت و حقیقت سخن مى گوید، ممکن است در مجالس مختلف حرف هاى ضد و نقیضى بزند و نفهمد که این حرف را قبلاً طورى دیگر بیان کرده و در نتیجه همه متوجه دروغ او مى شوند.امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: (از مواردى که خداوند به زیان دروغگو کمک مى نماید، فراموشى است.)15 فراموش کارى از جمله چیزهایى است که به زیان و بى آبرو شدن دروغگو مى انجامد و او را نزد اطرافیان رسوا مى کند.
ریشه هاى 2روغگویى
براى معالجه دروغ باید به دنبال ریشه هاى آن بود،چراکه اولین گامِ درمان، شناخت علت هاست. در یک دسته بندى کلى مى توان ریشه هاى دروغ گویى را این گونه بیان کرد:
1. پستى نفس: بعضى از مردم به دلیل این که در خود هنرى نمى بینند و احساس مى کنند در میان جامعه شخصیتى ندارند، مى کوشند تا در پناه دروغگویى، کمبودهاى خود را جبران کرده و توجه دیگران را به خود جلب کنند. رسول خدا(ص) فرمود: (دروغگو ،دروغ نمى گوید مگر به سبب پستى نفس خویش.)16
2. ترس از جریمه و مجازات: برخى از مردم به دلیل ترس از مجازاتِ خلاف کارى هاى خود به دروغ متوسل مى شوند و مى کوشند بدین وسیله تخلف خود را قانونى و منطقى نشان دهند.
3. دورویى: دو رویى موجب دروغگویى مى شود، زیرا فرد دو رو باید چیزى را که با قلب نپذیرفته در زبان و رفتار با آن موافقت کند که این همان دروغ است. در واقع منافق خود را موافق جلوه مى دهد، در حالى که چنین نیست.
4. سخت گیرى بى مورد: بعضى از پدران و مادران ناآگاه یا فرماندهان و سرپرستان نادان به فرزندان و زیردستان خود بیش از حد فشار مى آورند و از آنان بیش از توانایى شان تکلیف مى خواهند. این گونه رفتار کردن موجب مى شود تا آنان براى قانع کردن طرف مقابل به دروغ متوسل شوند.
درمان دروغ گویى
پس از شناخت عوامل دروغ گویى، باید به درمان آن پرداخت. در این جا چند راه کار براى درمان دروغگویى ارائه مى شود:
1. برطرف کردن احساس حقارت در شخص; 2. تقویت صفت شجاعت در افراد; 3. از بین بردن صفت زشت دورویى; 4. سخت گیرى نکردن به زیردستان و فرزندان; 5. بالا بردن درجه ایمان افراد; 6. تأمل و تفکر در سرانجام دروغگویى; 7. تفکر در پاداش راست گویان; 8. هم نشین نشدن با دروغ گویان; 9. دعا و راز و نیاز با خداى بزرگ براى درمان دروغ گویى.
عاشورای سرآسیاب ملارد-و فریازانی های مقیم کرج
|
عاشورای امسال سرآسیاب ملارد با حضور عزاداران زیادی از هیئت های مختلف برگزار شد .در این روز هیئت امیرالمومنین(ع) فریازانی های مقیم کرج(سرآسیاب) نیز با نظم و ترتیب و شکوه خاصی در این مراسم بزرگ شرکت کردند .در زیرگزارشی از این هیئت جهت اطلاع شما عزیزان می آورم.
صبح زود همه فریازانی ها، جلوی هیئت در بن بست دوم خیابان دانش غربی جمع شده بودند. امسال از حسن عبدالمالکی فرزند مهرعلی حاتم به عنوان شبه نعش امام حسین(ع) استفاده شد. یادآوری میکنم سال قبل مصطفی عبدالمالکی فرزند سهراب کرم به عنوان نعش ادای نذر کردند.گهواره علی اصغر نیز یکی دیگر از کارهای فرهنگی هیئت بود.بعد از بستن وسایل صوتی بر خودرو نیسان حمید جلیلوند ،عزاداری شروع شد. مسیر هیئت همچون سال قبل از خیابان تختی به خیابان امام رفتیم.برای اکثر مردم سرآسیاب ملارد دیدن نعش تازگی داشت و افراد زیادی از چگونگی ساخت و نحوه چیدن جزئیات سئوال میکردند. شبه نعش امام حسین (ع) در جلوی دسته سینه زنی هیئت حرکت میکرد و یک پرچم یاحسین توسط رسول میوند هنگام حرکت نعش روی تابوت در حال اهتزاز بود.تدارکات و ساخت نعش به عهده یوسف مجید، مصطفی مالمیر فرزند احمد،حاجی مالمیر مرحوم مهیار بود. سازنده تابوت خلیل جلیلوند فرزند احمد مرتضی و خیاط البسه ، غلام عبدالمالکی فرزند مرحوم نبی در منزل مدیر وبلاگ فریازان صورت گرفت. چند نفر حاملین تابوت نیز عبارت بودند از: حسن عبدالمالکی مجید، جلال یوسف گرجی،مرتضی عبدالمالکی طهماسب،مصطفی عبدالمالکی سهراب .
مبلغ 201500 دویست و یکهزار و پانصد تومان نیز نذورات توسط عزاداران به نعش وگهواره علی اصغر(ع) هیئت ما اهدا شد. اذان ظهر توسط یوسف عبدالمالکی از بلندگوی هیئت در خیابان امام خمینی(ره)سر داده شد. بادعوت آقای محمدیار زنگنه صفوف نماز جماعت به امامت نامبرده شکل گرفت.هیئت امیرالمومنین(ع) فریازانی های مقیم سرآسیاب ملارد ،اولین هیئتی بود که برای اولین بار نماز ظهر روز عاشورا را سر وقت درجمع عزاداران در سرآسیاب ملارد میخواندیم.این اقدام، تحسین دیگر عزاداران را نیز برانگیخت . به نظر بنده این نماز یکی از بهترین و پسندیده ترین کار هیئت ما بود که امسال شکل گرفت و این مهم را مرهون زحمات و راهنمایی های سخنران عزیزمان آقای زنگنه هستیم که همچون امام حسین(ع)تاکید بر نماز اول وقت داشتندو با تصمیم و اجرای به موقع آن ،درس بزرگی به عزاداران دیگر هیئتها دادیم.بعد از نماز هیئت ما از مسیر سال قبل در خیابان طالقانی شمالی به خیابان دانش غربی رفتیم. وسپس در جلوی هیئت با آتش زدن خیمه ها،عزاداری فریازانی ها به اوج خود رسید.مداحان امروز عاشورا عبارت بودند از: نوراله عبدالمالکی،مرتضی عبدالمالکی فرزند محمدجان پسرنجات،یوسف مجید.
ناهار روز عاشورا توسط آقای سلطانی طبخ شد که عزاداران میهمان هیئت بودند. لازم به ذکر است از گوشت دو گوسفند اهدایی توسط محمدیار زنگنه و مجید مالمیر مرحوم مهیار در خورشت قیمه امروز نیز استفاده شد.
بعد از صرف ناهار پسران ابراهیم اله کرم (عباس و علیرضا و حمید)پیشنهادی مبنی بر اهداء زمین برای ساختمان هیئت داده شد آن هم با قرار زیر:
یک ساختمان با وسعت حدود 110متر با 5 طبقه احداث شود .دو طبقه برای اهدا کننده و 3طبقه برای هیئت. یک طبقه آشپزخانه و آبدارخانه و یک طبقه مختص خانمها و یک طبقه هم مختص آقایان. البته با این شرط که قولنامه سه طبقه به نام حسینیه ثبت شود. اولین مخالفت را محمد اسماعیل جلیلوند نمودند و علت مخالفت او هم دور بودن محل زمین بود. همهمه ای در جمعیت حاضر شکل گرفت و قرار بر این شد که چند نفر از بزرگان برای بازدید از محل زمین به مکان مورد نظر بروند.
آقای محمدیار زنگنه ،محمد اسماعیل جلیلوند، ملک حسین چگنی،محمدجان وبرادرش جواد عبدالمالکی مرحوم خانجان،آقاحسین عبدالمالکی فرزند مرحوم رضاحسین ،علی عبدالمالکی مرحوم امیر حمزه(عسلی)، جعفر مالمیر حسین، رسول عبدالمالکی نجات ، احمد مالمیر مرحومه فانی،حمید جلیلوند،حاجی مرحوم مهیار و اینجانب عباس عبدالمحمدی افرادی بودیم که از زمین باز نمودیم .انصافا فاصله کمی دور بود علت آن هم اینه که ،فریازانی های سرآسیاب ملارد در قسمت غربی سرآسیاب ملارد هستند و زمین مذکور در قسمت شرقی سرآسیاب ملارده. در همانجا بزرگترها مخافت کردند.علت این مخالفت فوری هم این بود که محمد اسماعیل جلیلوند یک زمین در قسمت غربی و جای مناسبتری پیشنهاد داده بود منتهی با قیمت بالاتری، که همه افراد فوق از زمین مذکور بازدید و زمین مورد تائید قرار گرفت.بعد از برگشت بزگترها از بازدید زمینها به هیئت تمام جوانهای فریازانی هیئت متفق القول بر ساخت زمین پسران ابراهیم اله کرم به اجماع فکری رسیدند. پرویز عبدالمالکی پسر جهانگیر که جوشکار است قول ساخت اسکلت را داد. یوسف مجید و دوستش مجید صالحی (ملایری) نیز قول گاز کشی مجانی داده بودند. دیگران هم با توجه به شغلهای خود در ساخت مسکن قول گچکاری و سنگ کاری و برق کشی را دادند. پسران ابراهیم نیز قول دادند که تمام ابزارآلات و کار جابجایی مصالح را نیز به عهده بگیرند.اما این بار تعدادی ازبزرگترها نپذیرفتند و اذعان داشتند تا شب شام غریبان که عزاداران میهمان محمد اسماعیل هستند صبر کنند تا با مالک زمین صحبت کنند تا تکلیف آن زمین را مشخص کنند.این زمین در چند متری منزل محمد اسماعیل جلیلوند قرار دارد که نسبت به زمین پسران ابراهیم از نظر موقعیت جغرافیایی مناسبتر است.زمین متعلق به فردی سپاهی است که از دوستان محمد اسماعیل است.انتخاب یکی از این دو زمین ،برای ساخت حسینه ای که فعلا در حد یک حرف است،متاسفانه آغازی شد بر...( اختلاف فکری )اختلافی بین نسل قدیم و جدید و اختلافی بین شما و ما !!!.شاید هم اختلافی بین دو حرف .....
در شب شام غریبان که عزاداران میهمان محمد اسماعیل جلیلوند بودند و مالک زمین نیز در جمع حضور داشت ،مشخص شد زمین مذکور مسئله دار است و امکان استفاده و حتی خریداری از این ملک جایز و به صلاح نمیباشد.و داستان بی حسینه ماندن فریازانی های مقیم تهران و کرج با گذشت حدود 50 سال هنوز هم ادامه دارد.شاید با نوشتن این چند سطر اخیر ممکن است افرادی بر من حقیر خورده بگیرند که نباید از اختلاف صحبت میکردی ولی واقعیت را باید گفت گر چه تلخ باشد.اختلافی که بعضی ها خودشان را بانی و موسس هیئت میدانند بدون اینکه حتی بدانند آشپزخانه هیئت کجاست.جالب است تلفن میزنند و آدرس هیئت را سراغ میگیرند، اما برای اختلاف انداختن بین هیئت امناء و عزاداران چقدر به ذهن و فکر خود قبول زحمت میدهند. آنان با ندانم کاری و حرفهای به دور از ادب و نزاکت خود خواسته و نا خواسته هم عزاداری حسین را به مسخره گرفته اند و هم جمع دوستانه این فریازانی های عزیز و غریب و دور از وطن را میخواهند به هم میزنند. طرح شیطانی میریزند و قصد ونیت میکنند تا هیئت را جدا کنند وبه قول خودشان پای فلانی و فلانیها را در سال بعد بیرون بگذارند.اما افسوس که در مقابل حرف حق همیشه بازنده خواهند بود.وهیچ یک از هیئت امناء مغلوب نقشه های شیطانی آنان که در خفا تصمیم خودسرانه میگیرند نخواهند شد. متاسفانه شخص مذکور پیش خود وسایل هیئت را که متعلق به همه عزاداران است و با پولهای تک تک افرادی که کمک هیئت کرده بودند، خریداری شده در ذهنش به دو قسمت (شما و ما ) تقسیم کرده بود. زهی خیال باطل. چه خوب گفته خداوند مهربان در جواب این افراد :((و مکروا و مکروالله والله خیر الماکرین. ...
در طول ده روز ایام محرم افراد زیادی برای بر پایی خیمه امام حسین (ع) وبرپایی این هیئت زحمات زیادی کشیدند تا فریازانی های عزیز دور هم جمع شوند که جا دارد در اینجا از این عزیزان تشکر و قدر دانی صورت گیرد.
|
سخنرانان هیئت:جناب آقای محمدیار زنگنه ، جناب آقای امیدعلی زمانی و داماد ایشان محمد سرافراز، حجت الاسلام محمد عیسی جلیلوند، محمد پایروند میرزارضا(مداح)، محمد اسماعیل جلیلوند و پسرش سجاد، نوراله عبدالمالکی (مداح)و پسرش آقا مجتبی ،پسران ابراهیم جلیلوند مرحوم اله کرم(غلامعباس،علیرضا،حمید،حسین و اسماعیل) خانوادگی ،خانواده رسول عبدالمالکی فرزند نجات هم پسرانش حمید، حامد ،وحید و مادرشان فوزیه خانم وپسرعمویش مرتضی عبدالمالکی ایشان هم مداح بود و هم سازنده حجره شمع ورودی هیئت ،حمید مرحوم نبی و برادرش غلامرضا ،محسن سالاروند،مهرعلی محمودوند و برادرش روانبخش ، اسماعیل عبدالمالکی مرحوم خانجان ، محسن عبدالمالکی فرزند علیمحمد ،آقای ده پهلوان و دوستش آقا حبیب ،جواد مالمیر و پدرش جعفرو عمویش مظفر مالمیر، (آشپزها: احمد مالمیر (مرحومه فانی)و آقای سلطانی،) ،خلیل جلیوند پسر احمد مرتضی،منصور گمار،مصطفی مالمیر فرزند احمد، یوسف عبدالمالکی فرزند مجید و دوستش مجید صالحی(ملایری)،افشار سوری پسر علی بابا،مجید عبدالمالکی پسر غلام ، عباس عبدالمالکی پسرآقا حسین(فیلمبردار).حاجی وبرادرش مجید مهیار،میلاد عبدالمحمدی (برادرم)