سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

با سلام خدمت مدیر وبلاگ

روز یکشنبه بطور اتفاقی کلمه  فریازان را سرچ می کردم که به وبلاگ شما برخورد کردم خیلی جالب بود از این نظر چون من اهل روستای فریازان هستم .قسمتهایی چون: فوتبال فریازان،خفگی،شاعر فریازان را خوانده ام.

چگونه جای مناسبی برای کارمند جدید تعیین کنیم؟

·        400 بسته آجر را در اتاقی بگذارید.

·        کارمندان جدید را در اتاق بگذارید و در را ببندیید.

·        آنها را ترک کنید و بعد از 6 ساعت برگردید

سپس موقعیت ها را تجزیه تحلیل کنید:

1.      اگر آنها در حال شمردن آجرها هستند، آنها را در بخش حسابداری بگذار.

2.      اگر آنها برای دومین بار در حال شمردن آجرها هستند، آنها را در بخش ممیزی بگذار.

3.      اگر آنها همه اتاق را با آجرها آشفته کرده اند،(گند زده اند) آنها را در بخش مهندسی بگذار

4.      اگر آنها آجرها را به طرز فوق العاده ای مرتب کرده اند آنها را در بخش برنامه ریزی بگذار.

5.      اگر آنها آجرها را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند آنها را در بخش اداری بگذار.

6.      اگر خواب هستند، آنها را در بخش نگهبانی بگذار.

7.      اگر آنها آجرها را تکه تکه کرده اند آنها را در قسمت فناوری اطلاعات بگذار.

8.      اگر آنها بی کار نشسته اند، آنها را در قسمت نیروی انسانی بگذار.

9.      اگر آنها سعی می کنند با آجرها ترکیب های مختلفی ایجاد کنند و مدام جستجوی بیشتری می کنند ولی هنوز یک آجر را هم تکان نداده اند، آنها را در قسمت حقوق و دستمزد بگذار.

10.  اگر آنها اتاق را ترک کرده اند آنها را در قسمت بازاریابی بگذار.

11.  اگر آنها به بیرون پنچره خیره شده اند، آنها را در قسمت برنامه ریزی استراتژیک بگذار.

12.  اگر آنها با یکدیگر در حال حرف زدن هستند، بدون هیچ نشانه ای از تکان خوردن آجرها، به آنها تبریک بگو و آنها را در قسمت مدیریت ارشد قرار بده!

·        محمود رضا عبدالمالکی

 


 






تاریخ : دوشنبه 88/1/24 | 12:7 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

یکشنبه

واقعاُ من نمیدونم چرا هر کار بزرگ ویا بیادماندنی وخاطره انگیز که انجام میدم یه جورایی در روز یکشنبه اتفاق می افته!برای شروع بگم که اسم پدرم یکشنبه است.اینوبچه های روستامون فریازان خوب میدونند.بابام روز یکشنبه به دنیا اومده ،جالب اینجاست بدونین من هم روز یکشنبه به دنیا اومدم.بابام روز یکشنبه عروسی کرده من هم روز پدرم.هر سفری که میرم با یکشنبه شروع میشه وبا یکشنبه ختم میشه. نمونه اش اینکه در تعطیلات نوروز88 من درتاریخ 16/1/88 در روز یکشنبه از روستامون فریازان به تهران بازگشتم.حالا چرا منو عباس نامگذاری کردند جوابش اینه که((بابام میگه به خاطر اینکه خودش ارادت خاصی به حضرت عباس(ع) داشته اسم منو به همین نام گذاشته. ))من هم به خاطر ارادت خاص  به حضرت عباس وعلاقه شدیدی که به پدرم دارم،نذر کردم اگه خدا فرزند پسر به من داد اسمشو  ابوالفضل بذارم.خدا هم به من منت نهاد وپسر به من داد. اسمشو ابوالفضل گذاشتم. جالب اینجاست بدونید اونم در روز یکشنبه به دنیا اومد.فعلا اولین اتفاق مهم زندگیش اینه که در یکشنبه ختنه شد.راستی این متن رو روز یکشنبه در وبلاگ گذاشتم..






تاریخ : یکشنبه 88/1/23 | 6:53 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
اسرار عدد 7

7 از ترکیب دو عدد 3 و 4 ایجاد شده است که بنابر حکمت فیثاغورثی و زمانی بسیار دورتر از آن، اعدادی خوش یمن شناخته میشدند.
به عقیده بابلیان، مصریان و تمدنهای باستانی دیگر، به وجود 7 سیاره مقدس اعتقاد داشتند. در زبان عبری لغت قسم خوردن، به طور تحت اللفظی به معنای قرار گرفتن تحت نیروی 7 چیز است که برگرفته از هفت میشی است که در پیمان میان ابراهیم نبی و ابی ملک در بیرشیبا به آن اشاره شده است.
هرودت نیز به یک قسم عربی اشاره کرده که در آن هفت سنگ به خون آغشته می شوند. آفرینش جهان در هفت روز انجام شده، هفته 7 روز دارد، 7 حسن خداداد، 7 گناه کبیره، 7 مرحله در زندگی انسان، 7 طبقه بهشت و جهنم و مثالهای بی شمار دیگری در میان ادیان، ملل و اعصار مختلف از جمله مصادیق حضور جادویی عدد 7 در زندگی و مرگ انسانهاست.
تعدادی از مشهورترین 7 های جهان عبارتند از:

هفت طبقه بهشت:
بر اساس آیات قرآن و مفسران احادیث، بالاترین درجه سعادت معنوی، ورود به طبقه هفتم بهشت است. مسلمانان به وجود هفت طبقه یا مرحله آمرزش و بهشتی شدن اعتقاد دارند. این طبقات هفتگانه همانهایی هستند که طی شده است.
هفت گناه کبیره:
هفت گناه کبیره گناهانی هستند که در زمان تاریخ بسیار قدیم رهبانیت مسیحی مشخص شده و در قرن ششم میلادی توسط پاپ گرگوری اول یا گرگوری کبیر در یک دسته قرار گرفته اند. این گناهان عبارتند از: تکبر، طمعکاری، شهوت در معنای تمایل بیش از حد یا نامشروع جنسی، حسادت، شکم پرستی که معمولا مستی نیز در آن منظور میشود و تنبلی.
همف گناه کبیره از موضوعات مورد علاقه در وعظ و خطابه ها، نمایشنامه های اخلاقی و هنر اروپای قرون وسطی بوده است.
هفت کلمه آخر:
هفت کلمه آخر، به آخرین جمله حضرت عیسی بر صلیب اشاره دارد. این کلمات از این قرارند:
خدای من، چرا مرا به خود واگذاشتی؟
هفت علم انسانی ( علوم سبعه ):
طبقه بندی آزاد موضوعاتی که از قرن پنجم میلادی به بعد، دربرگیرنده برنامه آموزشی غرب در قرون وسطا بود. به نظر میرسد که نام "علوم انسانی" برگرفته از رساله "سیاست" ارسطو باشد که در آن از "شاخه هایی از دانش که شایسته انسان آزاد است" ، یعنی دانش اولیه ای که برای یک شهروند با تحصیلات مناسب لازم است، سخن گفته است. این علوم عبارتند از علوم سه گانه: دستور زبان ( ادبیات ) ، علم بیان و دیالکتیک ( مباحثه و مکالمه ) و علوم چهارگانه که پیشرفته تر بوده و از این قرارند: حساب، هندسه، موسیقی و نجوم.
عجایب هفتگانه طبیعی:
کوه اورست در مرز نپال و چین، آبشار ویکتوریا در آفریقا، گرند کنیون
Grand Canyon آمریکا، ساحل مرجان بزرگ استرالیا، سپیده دم شمالی قطب شمال، آتشفشان و پاریکوتین Paricutin در مکزیک و بندر ریو دوژانیرو برزیل.
هفت مرد فرزانه:
نامی که در سنت یونانی به هفت تن از سیاستمداران، قانونگذاران و فیلسوفان قرن 7 و 6 قبل از میلاد داده شد. این فرزانگان عبارتند از: "سولون" قانونگذار یونانی، "تالس" فیلسوف اهل میلتوس، "پیتاکوس" فرمانده نظامی اهل میتیلن، "کلئوبولوس" فیلسوف اهل رودس، "شیلون اسپارتی" از ناظران شاه، "بیاس" فرزانه ترین هفت فرزانه، اهل پری ین و"پریاندر" حاکم مستبد کورنتی.
هفت دریا:
شامل دریاهای قطب شمال و قطب جنوب، اقیانوس آرام شمالی و جنوبی، اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی و اقیانوس هند.
هفت حس:
بر اساس تعلیمات باستانی، روح انسان یا "بدن مقدس درون" او مرکب از هفت خاصیت است که هر یک تحت تاثیر یکی از سیارات هفتگانه اند.
"آتش" موجب زندگی، "خام" به وجود آورنده توانایی احساس کردن، "آب" موجب قدرت بیان، "هوا" حس چشایی، "مه" موجد حس بینایی، "گلها" به وجود آورنده حس شنوایی و " باد جنوب" به وجود آورنده حس بویایی.
هفتمین پسر از هفتمین پسر:
همانطور که گفتیم هفت جادویی ترین اعداد است و در معرفت قومی، هفتمین فرزند پسر از هفتمین پسر یک خانواده با نیروهای قدرتمند جادویی و شفادهندگی متولد میشود. او پیشگو است و از قدرت های عجیبی برخوردار است.
عجایب هفتگانه قرون وسطی:
آمفی تئاتر روم، کاتاکومبهای (سرداب) اسکندریه مصر، دیوار بزرگ چین، استون هنج در ویلتشایر انگلستان، برج کج پیزا، برج چینی (از جنس چینی) نانکینگ، مسجد ایاصوفیه در استانبول.
منبع : عصر ایران





تاریخ : یکشنبه 88/1/23 | 6:30 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

منصور گمار خـانـه آرزو www.nima.33ir.com

                    بازیکن  فوتبال ستاره سرخ فریازان

setare






تاریخ : یکشنبه 88/1/23 | 5:38 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
شطرنج باز
از شطرنج بازی کردن لذت می برد. با خودش بازی می کرد. و همیشه هم می باخت. بعد از تمام شدن بازی عصبانی می شد، به خودش قول می داد که دیگر بازی نکند. ولی لحظاتی بعد، دوباره شروع می کرد... دیروز وقتی دیدمش با خوشحالی تمام داشت برای دوستانش تعریف می کرد که چگونه توانسته بعد از این همه سال خودش را ببرد. می گفت: فریبش دادم. با آنکه مهره های سیاه از آن من بود، اول شروع کردم. هر بار که مهره ای از بازی خارج می شد، خودم دوباره آن را وارد بازی می کردم و خلاصه توانستم ببرمش. امروز، وقتی برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی رفتم، پزشکان علت مرگش را خفگی ناشی از گیر کردن مهره سرباز سفید در گلویش می دانستند.

 

 






تاریخ : یکشنبه 88/1/23 | 11:10 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.