با شور حسینى و صلابت حسنى در سوگ علی میگرییم، و به امید کرمش احیاء میکنیم...
دعایتان توشه بیبرگی ما ...
شهادت آن امام حمام را به پیروان حقیقی آن حضرت تسلیت میگوییم.
سلام دوستان عزیز
امروز تصمیم دارم شما را با یکی دیگر از فرهیختگان عزیز روستایمان فریازان آشنا کنم که در رشته روانشناسی در دانشگاه تهران مشغول به ادای وظیفه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد. فردی با لیاقت ، مومن و پشتکار و صبور که یکی از الگوهای رفتاری بنده در دانشگاه تهران می باشد.در زیر شما را با رزومه کاری و فعالیتهای وی بیشتر آشنا میکنم.
محمد امین جلیلوند فرزند محمود متولد 1343تویسرکان
فوق لیسانس مدر سی روانشناسی از دانشگاه تربیت مدرس
کارشناس ارشد همطراز هیات علمی مربی پایه 8دانشگاه تهران
الف-سوابق تحصیلی :
تاسوم راهنمائی تویسرکان
دیپلم از دبیرستان حافظ قم
لیسانس روانشناسی بالینی ازدانشگاه فردوسی مشهد 1362-1366-
فوق لیسانس روانشناسی دوره دهم از دانشگاه تربیت مدرس .
مدارک کارگاهی متعدد.
رئیس گروه برنامه ریزی پژوهشی معاونت پژوهشی دانشگاه تهران.
فعالیت های علمی- پژوهشی:
1-مدر س دانشگا ههای شاهد ،پیام نور ،آزاد وجهاد دانشگاهی.
2-مربی آموزش دورهای آموزش خانواده انجمن اولیائ مربیان آموزش وپرورش تهران.
3-مدرس آموزش مدیریت بحران وزارت آموزش وپرورش.
4- مجری پژوهشی طرح ملی سلامت روان وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی.
5-مجری طرح سلامت روان وپایبندی به تقیدات دینی دانش آموزان شهر تهران.
6-مجری پروژه سلامت روان وپایبندی به تقیدات دینی دانشجویان دانشگاه تهران .
7- مجری طرح تهیه بانک اطلاعاتی اعضای هیئت علمی
8-چاپ مقاله در مجلات علمی.
9- ارائه مقاله در کنفرانسهای بین المللی.
10- چاپ مقاله دررسانهای جمعی در زمینهای اجتماعی -فرهنگی .
11-ارائه مطلب در رادیو سلامت پیرامون مسائل بهداشت روان و پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی.
12- ارائه نظرات کارشناسی اجتماعی به رادیو سلامت وجوان .
13-مدرس روانشناسی صنعتی ومدیریت.
14-اجرای طرح سنجش ویژگیهای شخصیتی رزمندگان در عملکرد آنها.
15-مدرس کارگاه سلامت روان ومدیریت مشارکتی شرکت برق باختر.
16-مجری طرح تحقیقاتی ویژگیهای شخصیتی دانش ْآموزان تیز هوش سمپاد.
17-مدرس دوره های آموزشی موسسه انرژی دانشگاه تهران.
18-مشاور مر کز مشاوره نهاد ولی فقیه دردانشگاه.
19-روانشناس مرکز مشاوره وخدمات روانشناختی توحید وزارت آموزش وپرورش.
20-روانشناس بیمارستان ومرکز تحقیقات جانبازان نورافشار.
21- دارای مدرک مدیریت کیفیت ازموسسه DNV .
22-عضو نظام روانشناسی ومشاوره.
23-عضوانجمن علمی روانشناسان ایران.
15-دوره های آموزشی وسمینارهای علمی :
مقاله چاپ شده:
1-بررسی رابطه سلامت روان وپایبندی به تقیدات دینی دردانشجویان پزشکی همایش بین المللی
2-بررسی رابطه سلامت روان وپایبندی به تقیدات دینی دردانشجویان دانشگاه تهران دومین سمینار بهداشت روان دانشجویان.
3-بررسی رابطه سلامت روان وپایبندی به تقیدات دینی دردانش آموزان (هفتمین اجلاس سراسری نماز)
4-شخصیت نوجوانان مستعد(1):نقش جنسیت مجله استعداد های درخشان دوره چهارم شماره 2 1374
4-بااعتدال رفتار کنیم( مهارتهای زندگی).(روزنامه همشهری وهمشهری آنلاین).
5-به حرفم گوش کن( مهار تهای زندگی)(روزنامه همشهری وهمشهری آنلاین).
6-ایستادن درشیب جدائی( مهارتهای زندگی)روزنامه همشهری وهمشهری آنلاین).
7-بچه های خلاف(اجتماع رفتار)(روزنامه همشهری وهمشهری آنلاین) .
8-آثارمعنوی روزه داری(اجتماع رفتار)روزنامه همشهری وهمشهری آنلاین).
9-چشمان کاملا باز(اجتماع رفتار)(روزنامه همشهری وهمشهری آنلاین).
10-خصوصی سازی باسازوکار جدید.(روزنامه همدان پیام)
11-کنکور دروازه آسایش....0(روزنامه همدان پیام)
12-والدین یا فرزند ؛کدام سالاراست.(روزنامه همدان پیام)
13-دغدغه بیماری یاهزینه درمان 0(روزنامه همدان پیام)
14-بهداشت روان زنان(فصلنامه مدت دانشگاه)
15-اعتیاد بیماری ویرانگر وخانمان سوز(روزنامه اسرار).
16-ارائه طرح های ارزنده:
1- مجری طرح ملی سلامت روان وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی.(وزارت بهداشت آموزش پزشکی)
2-مجری طرح سلامت روان وپایبندی به تقیدات دینی دانش آموزان شهر تهران.معاونت پژوهشی آموزش وپرورش
3-مجری پروژه سلامت روان وپایبندی به تقیدات دینی دانشجویان دانشگاه تهران .( معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه تهران)
4- مجری طرح تهیه بانک اطلاعاتی اعضای محترم هیات علمی دانشگاه تهران"
در زیر بخشی از یکی از مقاله های ایشان با عنوان: (( اثر روزه بر سلامت روان )) را جهت مطالعه شما عزیزان می آورم.
و روزه بر تمامی مسلمین بجز مسافرین وبیماران واجب است (البته بر امت های پیش ازآن هم واجب بوده است ودربرخی فرق وجوامع روزه با روشهای دیگری نیز وجودداشته ودارد) ؛- چنانچه روزه دار در تمام زمینه ها (زبان،گوش،چشم و...)در صوم باشد وتنها نصیب فرد درپایان روزیا ماه فقط تحمل گرسنگی نبوده باشد- آنگاه روزه از احکام انسان ساز (تبدیل فرد معیوب به سالم وفرد سالم به کامل)اسلام است که ابزاری برای سنجش اخلاص عمل ،اصلاح خلق وخوی(پرهیز ازعصبانیت وپرخاش)، تساوی دارا ونداربا گشایش باب انفاق وبخشش ،آزمایش نفس(پرهیزازآنچه برای بدن به نوعی ضروری ولازم است از سحرگاهان تا مغرب و...) ،زکات بدن وسپر آتش با د وری از تمنییات وخواسته های نفسانی است تا زمینه پرهیز از حرام رافراهم آورد 0وآنجا که رسول گرامی اسلام (ص)می فرمایند : " صوموا تصحوا" روزه بگیرید تا سالم بمانید 0منظور از سلامت قطعا"تمام ابعاد آن یعنی جسمانی وروانی است؛امروزه سازمان بهداشت جهانی WHO سلامت را فقط نبود بیماری نمی داند بلکه علاوه برسلامت روح وجسم برخورداری از رفاه وسلامت اجتماعی -اقتصادی راهم مورد تاکیددارد بعبارت دیگرسلامت دارای وجوهی ازجمله زیستی ،روانی،اجتماعی ومعنوی-مذهبی است ،ازباب تاثیربر جسم بحثهایی تا بحال مطرح گردیده است که در این مجال به آن نمی پردازیم 0 اما بعد روحانی آن ؛به قطع ویقین یکی از راههای گذر از حیات حیوانی است( ترک محرمات ،پرهیزازعادات ناشایست و...)برای ورود به نفخه الهی(انجام واجبات وعمل به مستحبات و....) واتصال به ماخذ معنوی وروحانی که هدف از خلقت رابنوعی رقم میزند( "وما خلقت الجن والانس الا لیعبدون") که همانا عبادت وخود سازی است چرا که اولا" روح از نفخه الهی است("ونفخته فیه من روحی") وثانیا"سلامت روح به سلامت جسم ومتقابلا"نیز اثر اینچنین دارد 0فلذا جسم وروح دو جنبه اثر گذار بر یکدیگرند چرا که پیامبر اسلام (ص)در خطبه ای فضیلتهای ماه رمضان رابرای مسلمانا ن بیان فرمودندعلی (ع) پرسیدند بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان چیست ؟ پیامبر (ص)پاسخ فرمودند "الورع عن محارم الله"اجتناب وپرهیز از گناهان ؛آیامی دانید گناه یا احساس گناه باعث چه حالی ووضعیتی در فرد وجامعه میگردد؟ طبق بررسی های که توسط دانشمدان حوزه سلامت روان بخصوص روانشناسان بعمل آمده است؛انسان با احساس گناه دچار اضطراب ،دلهره ،نگرانی وتشویش می شودوازآنجا که ازجمله ا هداف بهداشت روا ن رفع اضطراب ،دلهره وافسردگی وایجاد آرامش وبردباری در ابعاد فردی واجتماعی می باشد (در قرآن شریف آمده است که" استعینوا بالصبر والصلاه ان الله مع الصابرین ") بنقل ازامام جعفرصادق(ع)منظور از صبر همان روزه است) فرد باورع ودوری از گناه احساس آرامش می کند . آنگاه که ذکر خدا را بگوید ( الا بذکر الله تطمئن القلوب) و اطمینان قلبی و آرامش با ذکر خدا که از جمله نماز و روزه (صبروصلاه) است برقرار می شود والبته هدف ازخلقت نیز عبادت است؛ودرصورت ترک ذکر طبق آیات قرآن کریم "(..ومن اعرض عن ذکری فان له معیشتا ضنکا...) معیشت نیز با سختی مواجه می گردد ؛ " و جامعه زمانی به آرامش و اطمینان قلبی می رسد که در آن گناه ، جرم وخلاف بروز و ظهور نداشته باشد(طبق اعلام مسولان مرتبط با مسائل اجتماعی آمار انحرافات ،تصادفات ،نزاع ودعواها وتخلفات دررمضان کاهش قابل توجهی داشته است)؛ پس با ذکرو دعا آرامش و اطمینان فردی و اجتماعی عاید و حاصل می شود به ترتیبی که روزه داربا بکار بستن کامل این دستور الهی روحیه تقوی را در خود زنده می کند -بنحویکه حتی درپایان روز احساس شعف وسرور مضاعفی در خود می نماید- و این مراقبت ثمر بخش و تمرین پیاپی در یکماه نیروی بازدارنده از گناه در فرد بوجود می آورد و خصلت خود داری باترک عادات واعمال غیرمفیدوبعضا مضر،میسر می شود وپرهیزکاری در فرد ریشه میگیرد و با گذراندن این برنامه توام با نماز و دعا توفیق می یابد که پس از یکماه روزه نیز پرهیزکارتر باقی بماند ورفتارهای نامقبول را رها نماید؛ فلذا رمضان زمینه ساز خود سازی(مشارطه،مراقبه ومحاسبه) و تغییر صفات منفی وارتقاء ابعاد مثبت و خود باوری میگردد آنگاه که دقت و نظارت بر اعمال و رفتار ، حرکات و سکنات و محافظــت اعضا ء و جوارح از زشتی ها و پیشبرد ابعاد مثبت فراهم شود و بدین ترتیب به مقام پر ارج تقوی که به تعبیر قرآن کریم("...ان اکرمکم عندالله اتقیکم...")و پیشوایان معصوم کرامت انسان بدان وابسته است برای همیشه نایل می آید . بنابراین مطمئنا" روزه بعنوان عبادت وعملی جامع وکامل باعث تقویت اراده ، صفای دل و پاکی ، صبر و بردباری، قناعت و همدردی با فقرا؛ نظم و انضباط ( مندرج در تمامی دستورات اسلامی از جمله نمـــــاز حج ، زکات ) که به صراحت و دقت در روزه ملموس تر و عینی تر است می گردد و روزه برکات و سودمندیهایی در تزکیه وپارسائی فرد و جامعه بعلاوه اصلاح ناملایمات خانواده گی واجتماعی دارد،همانطورکه درشب های قدر مقدرات سالانه افراد رقم می خوردپس میتوان نتیجه گرفت که با اعمال ماه مبارک رمضان مقدمه خودسازی برای یک سال وشاید سالهای بسیاری فراهم می شود .باامید به برخورداری تمامی مسلمین از فیوضات الهی این ماه پربرکت. والسلام علی من التبع الهدی.ملتمس دعا" محمد امین جلیلوند روانشناس ومدرس دانشگاه ".majalil@ut.ac,ir " آماده پاسخگوئی به سوالات تحصیلی تربیتی شما
روزهای برداشت محصول سیب زمینی یا هر جایی مثل زمین های شخم زده یه چیزی شبیه هرم یا کوره درست میکردن با تیکه های خاک یعنی کلوخ !
اون روز ( عصر تابستان 90) ما 5کیو سیب زمینی نیوش کردیم که واقعا" جاتون خیلی خالی بود . خیلی چسبید.
نشسته سمت راست : برادرم حاج علی اکبر عبدالمحمدی ( آزاده جنگ ) نشسته ازسمت چپ : محمد کریم جلیلوند ( دامادمون )
پشت سرشون هم من و ابوالفضل پسرم
اسامی82 نامزد احتمالی مجلس نهم در حوزههای انتخابیه استان همدان به نقل از همدان پرس | ||
|
||
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همدان پرس؛ برخی از مسوولان دولت نهم و دهم و تعدادی از عناصر و شخصیت های سیاسی و اجتماعی استان همدان تحرکات گسترده خود را برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کرده اند و فعالیت های خویش را بصورت زیر زمینی و پیچیده انجام می دهند. شرکت در مجالس عمومی و خصوصی ( ترحیم، عروسی، مسابقات ورزشی، جشنواره های فرهنگی هنری)، ارتباط مستمر با تشکل ها و هیأت ها و گروهها و جریانهای سیاسی اجتماعی، مصاحبه با رسانه های گروهی و مطبوعات و درج مقاله، خبر و گزارش و... حکایت از خیزش و عزم جدی این افراد برای ورود به پارلمان نهم و نشستن بر صندلی سبز رنگ بهارستان دارد. |
دکتر محمد امین جلیلوند کاندید احتمالی نهمین مجلس شورای اسلامی
وقتى قیامت برپا شود، همه خلایق در آن روز جمع مى شوند. شیاطین ، جباران ، ظالمان ، کافران و پیشوایان کفر را با پیروانشان به پیشگاه خداوند متعال آورده و محاکمه مى نمایند. سپس به فراخور گناهان ، افراد را جهنمى کرده و پاداش مى دهند.
در این هنگام پیروان شیاطین ، جباران و ظالمان که کورکورانه از آنان تبعیت و تقلید کرده اند خطاب به آنها مى کنند و مى گویند: ما در دنیا، پیروان و فرمان بردار شما بودیم و الان به واسطه همان اعمال گرفتار عذاب جهنم هستیم . آیا ممکن است شما، هم اکنون به خاطر رهبر و پیشوا بودنتان سهمى از عذاب هاى مرا بپذیرید تا قدرى از عذاب ما کاسته گردد؟
آنها بلافاصله مى گویند: اگر خداوند ما را از این عذاب سوزان نجات داد و به بهشت برد ما هم شما را راهنمایى مى کنیم ؛ ولى افسوس که کار از اینها گذشته است . چه ناله و بى تابى کنیم و چه صبر و شکیبایى ، راه نجاتى براى ما و شما وجود ندارد. در این حال شیطان خود را تبرئه مى کند و جرم و گناه خویش را به گردن پیروان خود مى اندازد. قرآن در این باره چنین مى فرماید:
و قال الشیطان لما قضى الامران الله و عدکم و عد الحق و وعدتکم فاخلفتکم و ما کان لى علیکم من سلطان الا ان دعوتکم فاستجبتم لى فلا تلولونى و لوموا انفسکم ما انا بمصرخکم و ما انتم بمصرخى انى کفرت بما اشرکتمون من قبل ان الظالمین لهم عذاب الیم .
(و شیطان هنگامى که کار - حساب بندگان صالح و غیر صالح - پایان پذیرفت - و هر کدام به سرنوشت و پاداش و کیفر قطعى خود رسیدند - به پیروان خود چنین مى گوید: خداوند، به شما وعده حق داد و من نیز به شما وعده - پوچ و بى ارزشى که خودتان مى دانستید - دادم . سپس از وعده هاى خود جستم - البته این را بدانید که - من بر شما تسلطى نداشتم و شما را وادار نمى کردم . تنها - کارى که کردم این بود که - از شما دعوت نمودم و شما هم با میل و اراده خود دعوت مرا پذیرفتید، بنابراین ، هرگز مرا سرزنش نکنید، بلکه خویشتن را ملامت کنید. - که چرا دعوت شیطنت آمیز مرا پذیرفتید. خودتان کردید که لعنت بر خودتان باد -).(345)
(به هر حال ) نه من مى توانم در برابر حکم قطعى و مجازات پروردگار به فریاد شما برسم و نه شما مى توانید فریاد رس من باشید.
من اکنون اعلام مى کنم که ، از شرک شما درباره خود، و این که اطاعت مرا در ردیف اطاعت خدا قرار دادید بیزارم و آن کفر را نمى پذیرم - اکنون فهمیدم که این شرک شما در اطاعت از من ، هم مرا بدبخت کرد و هم شما را. همان بدبختى و بیچارگى که راهى براى اصلاح و جبران آن وجود ندارد.
به این ترتیب ، شیطان لعین نیز با سایر خودکامه گان که رهبران گمراهى بودند، هم آوازه شده و تیرهاى ملامت و سرزنش خود را به این پیروان بدبخت و بیچاره نشانه گیرى مى کند. در واقع این یک نوع مجازات روانى براى پیروان شیطان است . آن ملعون آن قدر در کار خود استاد و ماهر است که هم در دنیا مردم سست ایمان را گمراه و منحرف مى نماید و از حق و حقیقت دور مى کند و هم در آخرت آنها را محکوم و سرزنش مى نماید. از طرف دیگر خود را تبرئه کرده و بى گناه معرفى مى نماید.
آن روز به پیروان جاهل و سست ایمان خویش ایراد مى گیرد و مى گوید: براى هدایت شما پیامبرانى از جانب خدا آمدند و آنها هم براى جلوگیرى از انحراف شما جانشینانى بعد از خود برگزیدند. از طرف دیگر، قرآن کتاب آسمانى ، امامان معصوم - علیهم السلام - و همه علماى متعهد و گاه مؤمنان وارسته براى ارشاد و هدایت شما دست به دست هم دادند تا شما را از وسوسه هاى من دور داشته و به صراط مستقیم بکشانند؛ اما شما با این که آنها را مى دیدید و کلام ایشان رامى شنیدید و در میانشان بودید، آن قدر مست و مغرور گناه و دل باخته وسوسه هاى شیرین من بودید که حرف آنان را قبول نکردید و با این که حرف مرا نمى شنیدید خریدارش شدید و به یاران من پیوستید.
سپس به آنان مى گوید: شما کجا و کى مرا دیدید، کجا و کى حرف مرا شنیدید؟ شما دروغ مى گویید! من اصلا شما را نمى شناسم . شما خودتان خراب بودید، بى دین و فاسد بودید، چرا دیگران منحرف نشدند. لعنت خدا و ملائکه بر خودتان باد که به دستور خالق و رازق خود عمل نکردید. به این ترتیب ، جنگ بین شیطان و طرف دارانش خاتمه پیدا مى کند و هر کسى به سزاى اعمال خود مى رسد.